Ja, det är trist. Tack för din uppmuntran. Det känns som att de har lite svårt att relatera till hur det är att vara där för första gången utan att känna någon eller veta något.
Men nu har jag haft min andra lektion. Fick hjälp att sadla och tränsa själv den här gången så nästa gång kan jag kanske göra det själv (om de låter mig). Lektionen var bra annars, jag lärde mig lite mer om hur jag kan/ska använda benen/skänklarna. Tränade på trav och balans ganska mycket. Jag har en tendens att luta mig framåt i trav samt studsa ner lite för hårt i sadeln. Till viss del tror jag det beror på att jag inte är tillräckligt stark i benen.
Jaja. Jag kan kanske skriva mer om själva ridningen i någon annan tråd. Jag tror nog mina problem i kontakten med ridskolan håller på att ge sig, vad de än berodde på. Tack för allt uppmuntran.
Skönt att det verkar bli bättre, många killar som börjar rida som vuxna blir jättetaggade och tycker det är skitkul. Ett tips med lättridningen är att tänka att du ska skjuta fram höften lite när du reser dig upp och att inte resa dig för högt från sadeln. Och att du inte klämmer dig fast med benen. Lycka till och välkommen till hästvärlden