När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

Sjuuuukt störigt! Ibland skriver han jeje istället men då framstår han ju bara som jättekonstig liksom! Och ja, ska hälsa att du har ett bra förslag (jajajaja) och hoppas att han tar efter. Alternativt så kan ju hela Spanien anpassa sitt språk efter mitt och sluta tramsa med sitt jaja:ande :up:

Haha, åh "jeje" får mig att tänka på min första pojkvän som nästan alltid skrev "yeah" när jag hade skrivit något. Alltså huuur störande var inte det?!? Skällde på honom massa gånger för det, så jävla drygt att skriva så... (Märker också hur jag fortfarande blir arg på det, haha MVH långsint).

Haha, åh "jeje" får mig att tänka på min första pojkvän som nästan alltid skrev "yeah" när jag hade skrivit något. Alltså huuur störande var inte det?!? Skällde på honom massa gånger för det, så jävla drygt att skriva så... (Märker också hur jag fortfarande blir arg på det, haha MVH långsint).

Jag är en flitig använder av yeah, skriver det istället för typ ja, ah osv. Fick det från min sambo som alltid skrev så på msn när vi började prata och har svårt att lägga av med det. Kanske borde sluta :P

Jag är en flitig använder av yeah, skriver det istället för typ ja, ah osv. Fick det från min sambo som alltid skrev så på msn när vi började prata och har svårt att lägga av med det. Kanske borde sluta :P
Haha, ja alltså jag tycker det låter så sjukt drygt! Som att allt en säger är jättetöntigt. Vad jag tyckte då med mitt ex är att det kändes som att han ville vara någon cool, laid back amerikansk snubbe som ba "whatever, jag kan väl träffa dig men bryr mig inte asmycket egentligen". Till exempel:

Jag: Men blir det bra då att vi ses kl 19 och går och käkar?
Ex: yeah

:banghead: :D

Åh nej men fy! Det borde vara olagligt att skriva så!

Mvh Förstår dig!!

Kommer inte på alla felskrivningar men, vi har ett handelsområde här som bussen alltid passerar från jobbet som heter solbacken, skulle nångång skicka att jag var där till pojkvännen men "Är på Slovaken" tyckte telefonen att det skulle bli, kan ju ha lite annan betydelse!

Hej!

Min favorit är från min gamla Nokia. Varje gång jag skulle skriva "mobilen" skrev den "mobileo". Jag tycker faktiskt att den borde kunna stava till det den själv är och vad exakt är en "mobileo"???

/Lavinia, vars mammas första sms var ett helt oläsligt sms eftersom hon inte visste hur man backade när man skrivit fel...

kl

Har inte lyckats med några jättekonstigheter förutom när jag skulle skriva "finfrukost" och telefonen ändrade till "vinfrukost". Sak samma liksom :D

En kompis ändrade i en annan kompis iPhone så ordet "Puss" automatiskt ändrades till "Sex?". Puss skriver man sist så telefonen ändrar det medans man trycker sänd, inte en chans att hinna se det. Hon skickade det till sin tvillingbror..

Hej!

Min favorit är från min gamla Nokia. Varje gång jag skulle skriva "mobilen" skrev den "mobileo". Jag tycker faktiskt att den borde kunna stava till det den själv är och vad exakt är en "mobileo"???

/Lavinia, vars mammas första sms var ett helt oläsligt sms eftersom hon inte visste hur man backade när man skrivit fel...
Det gällde även sonyericsson... Tyckte dock min gamla sån var mer underhållande när jag skulle skriva apelsin. Det fanns inte med i ordlistan, istället blev det brekpin. :D

Min telefon vill lägga in en massa efternamn. En kompis förnamn föreslår den ALLTID Gabrielsson efter. Jag fattar inte, varför just det? Är inte direkt ett vanligt namn heller.

Haha, men exakt så är det här också! Är det möjligtvis en Samsung fröken har? Min vill alltid skriva "Larsson" efter "Åsa" och "Andersson" efter "Frida" - och jag känner varken till en Åsa Larsson eller Frida Andersson. Jag undrar verkligen var detta kommer ifrån! Det är bara på vissa namn den gör det också; t.ex. Rebecca funkar bra utan några knepiga namnförslag...

Och på tal om att telefonen föreslår ord så föreslår min telefon alltid "jävla" och "lilla" efter att jag skrivit "din". Det skulle alltså bli "din jävla lilla" ifall jag lät telefonen bestämma, men mig veterligen har jag aldrig skrivit detta. Hur arg och otrevlig tror den att jag är egentligen?! Det blir en väldigt lustig kontrast när man tänkt skriva något i stil med "Men åh, din sötnos" och istället i princip får "Men åh, din jävla lilla" uppkastat som förslag... :cautious:

Haha, vad roligt det är med autocorrect! Vilka roliga många av er har skickat :rofl:

Jag skickar knäppa sms hela tiden för jag märker sällan när autocorrect ändrar och sen skickar jag ofta utan att titta igenom... Men jag minns ingen särskild direkt. Min mobil vill dock alltid ändra ordet "kul" till "KUK" (ja med stora bokstäver), jag tror dessutom jag aldrig i hela mitt liv använt det ordet (åtminstone inte som svärord och jag tror inte jag skrivit det så ofta annars heller).

Så ganska ofta blir det jag att jag skickar sms där det stor något i stil "Åh, det hade varit så KUK!" :p

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 376
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 772
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat