När tar eran säsong slut?

Sv: När tar eran säsong slut?

sista tävlingen blir Änglahoppet i Borås 4-6/11
tävlar lite överallt men bor i Sthlm men de finns inte speciellt mkt nat (inte reg. heller för den delen) ponnytävlingar här så de blir till å åka lite..
vet inte om jag kommer uppnå målet, de va å kvala till MSVA men eftersom han va skadad i 2 månader i somras så missade vi nåra tävlingar då. men vi har nåra tävlingar kvar att försöka! kommer nog starta MSVB+5 och det var oxå ett av målen!! :)

hade tänkt avsluta min ponnykarriär på julahoppningarna i åsbo.. i början av december.. det blir väl sista tävlingen för i år också :)
Jag tävlar i Skåne

Våran sista blir Strömsholm i början av december. Bara små klasser, upp till 120 men vi har gjort vad vi skall göra i år så det blir mest skuttitävlingar. Nästa år, dååå! :)

Sista tävlingen (om man bortser från klubbisar) blir nog i slutet av november,
det är nog säsongens sista lokala ponny hopp i norrbotten, tror jag...
Då blir det nog LB&LC.

Jag har ändrat, ska kanske till Strömsholm jag också, och vi ska då uppnå årets mål! :idea:

Komma runt i 1,10, förhoppningsvis... :angel: :p

Nu har den här gamla tråden kommit upp igen :)

Årets sista tävling blir antagligen strömsholm. Målet detta år var att eventuellt starta 130 och det målet är redan uppnått!

Oj, inte är det slut än i alla fall, har ganska många tävlingar kvar! Kanske 4 hopptävlingar och 3 dressyr eller nåt...

Bor i Halland tävlar även mkt i Skåne, Blekinge lite Småland om de e nåt o så...

*knapplån*

Som det ser ut just nu kommer vår sista tävling att bli 5:e nov på Stora Ekeby. Nästa säsong startar aningen 22/1 el 11/2, det beror lite på. Tävlingtermin för 2006 är ju inte fastslagen än. Tävlar i sörmland och västmanland.

Nej, vi har inte uppnått det satta målet för i år. Men det är helt i sin ordning eftersom jag var alldeles för optimistisk när jag satte upp målet att starta 1,10 nu i början av okt. Nu när det börjar lossna är målet för nästa säsong att starta 1,10 i antingen tävling eller pay and jump innan 2006 säsong tar slut.

//Alice

Min slutar på lördag.
Jag tävlar mest i Västmanland, i Örebrodistriktet finns det ju i stort sett bara lokala.
En :bow: till få klubbar i Örebro som bryter trenden och arrangerar reg i stället för lok hopptävling! :bow:

men åh ! jag visste inte att det var ngn på strömsholm !
Då blir det den som blir den sista :D

*Knappstöld*

Min sista (och nästan första) blir lokal-regional 22-23 oktober på Sundsvalls RK, då ska vi starta 1m 1,10, OM min häst är fräsch och tränad tills dess! Vi har ju stått med en skada typ hela sommaren, och nu när han äntligen är i full gång igen och tävlingsklar (mer eller mindre) så blir det något knas igen. Förhoppningsvis bara en låsning i bogen eller så...
Jag tävlar mest i mittsvenska distriktet (nuförtiden), händer att jag tar mig till gävleborg.
Och nej, det blir inga mål uppnådda. Skulle starta honom 1,20 senast i augusti, var det tänkt, men som sagt var, så blev det inte så... :(

sista lokala hopptvl blir nog sollentuna ridklubb den 12 nov(tror jag de är),,

*lånar knapp...*
Min sista blir lokal hoppning den 19 nov......
90 + 100 cm på hemma klubben.

mitt första mål iår(och mitt andra) har jag redan fixat :)

sista tävlingen är 3-6 Nov, det kan bli någon liten skuttävling efter det vi får se, men troligast är att han får en tidig vintervila iår efter den tävlingen.

Min sista "riktiga" tävling blir Södertäljes tävlingar i nov. Sen blir det väl ngn liten skutttävling för att avsluta :D
Målen är uppfyllda med råge, vågade aldrig tro på detta innan säsongen började ( va klar med målen i juni) :banana:
Tävlingar finns det ju inga i sthlm så jag åker land och rike runt ( skåne, gbg, värmland mm.)

Men det här är ju en tråd från förra året!!

:eek: :eek:

Min häst som jag skrev om finns inte längre. :( Startade 1,20 i våras som 6-åring sen inte mer...

Med 2(3) nya hästar har jag nya mål.

3-åringen har gått en liten clear round på 40 cm och det får räcka för honom i år.

4-åringen ska helst ha nollat en 90 innan vintern. Än så länge är hon väldigt orolig.

7-åringen ska debutera på söndag med 2 st 1,10 men det är det första hon gör och jag har bara suttit på henne 2 ggr än.

Räknar med sista reg i november, sista lokala i slutet av oktober.

/C

tror det blir vetlandas nationella 4-6 november(småland), men det beror lite på hur vädret blir framöver, är det ishalka och snöstorm så blir det definitivt inga fler tävlingar för då ger jag mig inte ut på vägen...
Ja målet för i år är redan uppfyllt, startat några 140 hoppningar med godkänt resultat..
Haft lite strul med pållen därför inte blivit så många tävlingar i år...

/I

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 342
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar