När tar eran säsong slut?

_Peplis_

Trådstartare
När är sista tävlingen för i år (om ni har planerat så långt) för er? (i vilket distrikt tävlar ni mest..?)Kommer ni att hinna uppnå era mål?

det finns klubbtävlingar som jag tänkt åka på ända till december,
men vår första lokala blir 18e september sen ska jag verkligen försöka få skjuts och komma iväg på någon mer lokal tävling.
eftersom det inte blivit några tävlingar alls i sommar förräns i förra helgen, så kommer jag tävla lite mer på hösten nu istället.

i början av november. antingen blir det en lokal LB som avslutningen eller kanske någon regional. Får se hur han gått under säsongen.

tävlar mest i sthlm.

jag hoppas det. jag borde göra det i alla fall.

Min säsong slutar vanligtvis i och med att utesäsongen är slut, dvs i sluet av september.
Men i år funderar jag på ett par inomhustävlingar, då jag missat så många utetävlingar. Nu pga att jag inte är riktigt nöjd med pållen, och min tränare hoppar honom åt mig.

Tyvärr tävlar jag inte mest i distriktet där jag bor (Örebro), för där verkar de flesta klubbar fullkomligt skräckslaget livrädda för att arrangera regionala hopptävlingar. :smirk:
Kollar man på hemsidan på propparna, så har det i X antal år på raken varit MAX 4 regionala utomhus på hela utesäsongen...

Så jag tävlar mest i Västmanlands och Dalarnas distrikt. Där har de inte smittats av "regionaltävlingsskräcken"... :angel:

November/December beror på när vi har KM:et på klubben som är sista tävlingen för sesongen. Brukar vara i alla fall.
Sista "riktiga" tävlingen är i november.

Tävlar i Norrbottens distrikt mest.

Ja jag kommer att hinna uppnå mitt mål förhoppningsvis om nu inte någon av oss blir skadade.

I december, vägarna är hemska här på vintern
I Värmlands distrikt SKA jag tävla (ska ta grönt kort nu i slutet av augusti)
Hmm det tror jag, eftersom målet är att rida en lc felfritt (har en ny tillridningsponny snart) och sedan avancera upp i la under nästa år :)

Hamre eller Katrineholms regionala i November blir nog sista för mig.
Sista i mitt distrikt Örebro, är 2 Oktober (lokal) och 10 Oktober (regional)

Har redan uppnått mitt mål. Får se om jag går på nästa mål då, vill inte pressa henne för hårt.

Min säsong tar nog slut i Södertälje 21/11. Jag tävlar mest i Stockholm. Hade satt upp mål med en häst, men den blev dålig. Däremot har en annan gått över förväntan. Höjde målet med honom, men det kan bli knivigt att klara tror jag.

Sista "riktiga" tävlingen för mig blir i Södertälje i november. Åker nog på nån klubbtävling senare om möjlighet ges. Tävlar främst i Södermanland, Stockholm och Upplands distrikt (majoritet Stockholm). Målet är att starta 120 innan säsongens slut och det hinner, om allt går som det ska, uppnås.

Sista tävlingen ligger 10 oktober, och nej. Vi kommer inte hinna uppnå våra mål. Många olika faktorer som spelar in på det, kanske, kanske, kanske att vi klarar av dom om en arrangör bestämmer sej om den tävlingen ska vara lokal eller regional (klasserna står som regional, men på distriktetshemida står det att den är lokal)... :crazy: Men är den regional så kan våra mål uppnås. :) Annars skiter vi i den tävlingen. :angel:
Är väl mest verksam i Västmanland, men numera är vi runt om i hela Sverige. ;)

I slutet på oktober el början på november kommer nog sista
tävlingen att bli.
Har tävlat lite iår pga att jag är arbetslös och har f-n inte råd :(
Mitt mål är nog att nolla, har haft fyra fel nu på sååååå
många starter :mad:
Klasserna är 1.10-1.20.
Tävlar i Värmland, Örebro, och dalsland.

Tävlar mest i Örebro Län. Sista tävling blir förmodligen första helgen i Oktober. Vet inte om jag ska försöka mig på att tävla inne i ridhus eftersom det förstörde henne totalt förra året och jag fick i princip börja om från början. Har redan uppnått mina mål. (Regional Placering var den). Nästa år satsar jag på att prova på en LA när utomhos säsongen börjar igen!

Oktober/November...tävlar i alla möjliga distrikt..men typ Västmaland, Örebro, Östergötland, Värmland, Stochkolm..o kringliggande.

Jo jag kommer uppnå mina mål.

Troligtvis andra helgen i november i södertörn. Här på gotland är tävlingarna slut nån vecka tidigare. Brukar blir gotland och stockholm mest.
Mitt mål i början av året var att rida fler 1.30 men det har inte blivit så och kommer inte att blir dte pga en massa problem som gjort ig osäker och förstört hela säsongen. Så det nya målet är att få allt att fungera igen och tycka att det är kul och vi är på god väg så det tror jag vi hinner uppnå. Men resten av säsongen blir det 1.20 starter.

Sv: När tar eran säsong slut?

Sista tävlinge är som vanligt i december!
Jag tävlar oftast i Skåne.
4 åringen ska snart ut på sin första tävling, hennes mål är ju start i 1,00 m. Och ev kvala till 4 års championatet. Hon har behövt tid på sig, då hon har växt till sig ganska små mkt.

10 åringen så vet jag inte om jag kommer att uppnå mina mål eller ej, just nu så tar jag en dag i sänder, så får vi se vad som händer!

Årets sista tävling bli i början på november. I år har jag mest tävlat i Småland & Östergötland.

Vårsäsongens mål med unghästen (hon är 5 år och ligger lite efter pga skador.) var att debutera 1 m ute i maj. Det gjorde vi redan på första tävlingen inne i mars. :)

Sen vilade hon två månader i sommar när jag var i Tyskland och höstens mål var att ev debutera 1,10 innan innesäsongen i oktober. Men det gjorde vi redan förra helgen! Så årets mål är definitivt nådda. :)

Hon är en liten pärla. Hon har varit placerad i alla starter i år utom förra helgen då vi råkade ha 40 fel i 1,10. Men det var bara tidsfel +en volt då hon blev livrädd för tjejerna som flaggade och sprang på tvären mot första hindret! :D

/C - nöjd med året & hoppas på frisk häst i forts.

Sista tävlingen blir ett meeting 1-2 november=)

Jorå årets mål ska nog vara nådda:D
min 5-åring ska jag försöka nolla 1.10 med (första starten i 1.10 rev han ett hinder) men vi har 4 starter på oss:D
Och min nya ska jag debutera 120cm på vilket jag tror går plätt lätt men vill ta det lite lugnt.

Tävlar mest i stockholm=)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 342
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar