När städar ni bort julen?

Mirre

Trådstartare
Hur länge har ni kvar julpyntet?
Funderar på hur länge vi ska ha kvar det i år, nu har jul och nyår varit så nu kan det väl bli vår :D Inomhus i alla fall

Hur länge har ni kvar julpyntet?
Funderar på hur länge vi ska ha kvar det i år, nu har jul och nyår varit så nu kan det väl bli vår :D Inomhus i alla fall
Lite olika hur jag känner för det. Jag har aldrig kvar det särskilt länge. Ibland plockar jag bort det redan efter nyår, men oftast får det väl vara kvar lite längre än så. Det beror lite på vad jag har framme också. I år är det inte särskilt mycket, och inte speciellt många tomtar, så det känns inte "superjuligt". Har redan bestämt att den nya ljusslingan som består av glittriga snöstjärnor kan få sitta uppe ett bra tag. Den känns mer som vinter än jul, tänker jag. Väldigt icke-precist svar, känner jag..... :D

Mitt får nog stå ett tag till. Jag tog fram det mesta först veckan före jul så jag har inte hunnit tröttna på det utan det är fortfarande rätt mysigt

Jag orkade aldrig plocka fram mitt julpynt :o har bara en julgran, en adventsljusstake och en stjärna framme. De får vara nån vecka till.

Min brukar alltid städas ut innan jul. I år är den dock kvar, även om det minskar. Efter helgen är nog allt borta gissar jag.

Julpynt och adventsljusstakar/stjärnor plockas bort runt trettonhelgen. Har en ny ljusslinga ute som kommer vara kvar längre, liksom utelampan i form av en snöbollslykta får vara.
Jag brukar plocka fram allt till första advent så det har ju varit framme några veckor.

Vi (mannen) har plockat bort det mesta idag faktiskt. Gardinerna får hänga kvar tills jag får feeling att ta ner dem men inte längre än helgen iaf. Vi har inga exakta traditioner för det utan det beror på lust och ork. Men senast kring trettondagen brukar nog allt vara borta.

Mes barn så blir hela december (och gärna lite innan) en så massiv nedräkning/förväntan/tjat :angel: om allt juligt så när det väl är överstökat så avyttrar jag den gärna ganska snabbt :D

Jag tar bort tomtar och adventsljusstakar innan den 9jan då jag fyller år :), har alltid varit bestämd med att jul och födelsedag inte ska beblandas ;).

Senast tjugondag knut, men gärna typ nu. Har inte orkar ta tag i det än men jag tänker nog börja smyga bort lite tomtar och grejer inom de närmsta dagarna.

Granen åkte ut idag, den barrade för fullt. Tycker om att ta in den tidigt och i vanliga fall brukar den åka ut innan nyår. Det övriga julpyntet lär åka de närmsta dagarna, förutom vissa belysningar som får lysa upp ett tag till.

Snart är det dags för ljusare dagar, krispiga tulpaner och frösådder! :love:

Har tagit bort allt utom några adventsljusstakar och dom inte jätte juliga köksgardinerna.
Det som är kvar ryker nog senare i veckan.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
757
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka