När städar ni bort julen?

Jag har bara lite belysning och typ någon röd textil.

Den ena lampan försvinner asap samt det röda, den övriga belysningen tycker jag är mer mysig än julig så den får vara kvar så länge jag känner för det. Den enda lilla tomten jag hade inne (och fick sådan stark feeling att plocka upp när jag var och letade efter hyacinthvasar i förrådet innan jul) flög ut redan på annandagen.

Jag gör inte vår med tulpaner o.s.v. (:eek:) ännu men vill inte se en tomte till.

Hur länge har ni kvar julpyntet?
Funderar på hur länge vi ska ha kvar det i år, nu har jul och nyår varit så nu kan det väl bli vår :D Inomhus i alla fall

Tog bort insidan igår, allt har varit magiskt över Jul men nu kände vi (jag) för krispiga tulpaner istället! :D:love:

Låter utsidan vara kvar nån vecka till :)

Tjugondag knut är allt ute, men tomtar och sånt brukar åka tidigare. I år har vi ingen gran, så det bekymret slipper vi!

Jag städar alltid bort allt på nyårsafton, jag vill vakna i det nya året med icke-julig lägenhet :) brukar festa till det med tulpaner för jag intalar mig själv (av överlavnadsskäl) att för-våren början den 1 januari!

När jag kommer mig för :D I år blev det lite halvdant med pyntningen ändå (adventstjärnan var visserligen i fönstret men pga för kort sladd så låg den hopvikt på fönsterbrädet hela december...), så det är inte så mycket att plocka bort.

Hur länge har ni kvar julpyntet?
Funderar på hur länge vi ska ha kvar det i år, nu har jul och nyår varit så nu kan det väl bli vår :D Inomhus i alla fall
Julen varar väl till påsk enligt den gamla sången , ” nu är det jul igen och julen varar ända väg till påsk”. Måste ge grannarna något att tala om och förskräcka sig över...

Vi har julgran och julbelysning kvar till tjugonda knut. Juldukar har börjat bytas ut allteftersom de blir smutsiga och tänkte plocka undan adventsljusstaken idag.

Granen kommer få stå kvar ett tag extra i år. Den kom upp så sent och det var så mycket stress och krångel innan jul att vi knappt hunnit njuta av den. Ljusslingorna får vara kvar resten av vintern som vanligt. Generellt tycker jag att folk tar ner balkongslingor och sådant alldeles för tidigt. Det kommer ju vara mörkt här uppe i norr ett bra tag till och det är ju jättemysigt med ljusen.
Adventstakarna behöver inte vara kvar så länge dock, har andra fina lampor. Kanske plockar bort dem idag.

Fast det var inte sant, för det var inte sant för därimellan kommer fastan ;)
Får väl vara kvar till 6:e mars då :D

Senast ändrad:
Julgardiner, tomtar och adventspynt brukar försvinna i mellandagarna. Har några stjärnor och adventsljusstakar i fönstren som försvinner i helgen.

Tomtarna vill jag bli av med direkt efter annandagen :)

Här tar vi allt lika stegvis tillbaka som det blev framplockat ;)
Nu till trettonhelgen kommer tomtar och snögubbar att plockas ner.
Nästa helg försvinner fler saker osv. men några ljusstakar blir alltid kvar till sista januari, då vill jag att allt ska vara undanplockat.
I februari kommer ljuset tillbaka ute, så då vill jag känna vårkänslor :)

Jag tar bort tomtar och adventsljusstakar innan den 9jan då jag fyller år :), har alltid varit bestämd med att jul och födelsedag inte ska beblandas ;).

Haha och jag är tvärtom. Jag fyller iofs den 3e, men jag tänker att jag vill ha kvar julpyntet när jag firar min födelsedag :). Troligtvis blir det födelsedagsfika × 3 i år varav den sista den 9e.

Jag kastar ut julen på tjugondag Knut :).

Har plockat undan idag. En jul duk som det stod 10 st 2-3 cm stora tomtar Mer än så har jag inte Har adventsstjärnan och adventsstaken kvar de får vara kvar till helgen.

Jag städade bort det första januari.
Tycker att det är mysigt med julsaker fram till jul, när den är över så vill jag bara städa undan allt på en gång.
Ut med julen och in med tulpaner!
Nu är det nytt år och jag vill ha vår :D

Hade nog tagit bort grejerna ungefär nu om det inte vore för min julgran - den är såå fin :love: och har knappt barrat alls än. Så julen får stanna ett tag till. :)

Jag har börjat städa ut julen idag. Granen åkte och gardinerna i köket. Resten tar jag undan för undan i veckan. Brukar börja tidigare men blev lite sen i år pga förkylning.

Tomtar mm har jag börjat plocka undan. Ska ta undan allt och även byta ut ljusstakar till vanliga lampor igen nu i veckan som kommer.
Granen åkte ut redan på nyårsdagen, den barrade bara man stirrade på den :meh:.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
757
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka