NÄR sov era små en hel natt?

Sv: NÄR sov era små en hel natt?

typ 3 år om inte äldre..
vid 4,5 år så sov hon oftast hela nätter, men vaknar fortfarande vid 5 år då och då och kommer in till oss (någon gång i veckan?).

Man får ta de som de kommer ;) peppar peppar

Från ca 2 månader sov han 8 timmar i sträck på natten. Vaknade till vid 4-5, åt lie somnade om. Det var runt två mån som jag började låta honom sova på magen även på natten. Det bästa jag har gjort faktiskt.
Runt 3 mån sov han ca 12 timmar och har gjort sen dess.
Nu sover dessutom ca 4 timmar under dagen fördelat på 2 ggr, han är 7 1/2 månad.

våran lilla är 11 veckor och när hon var ca 5 veckor sommande hon vid 23 och vaknade vid ca 7 och åt och somnade sedan om igen. Nu sen hon var ca 8 veckor sommnar hon mellan 21-22 och vaknar mellan 8-9:D

Ja hoppas Fanny är som sin kusin Indra och började sova mellan 21-08:30 utan att äta på dom timmarn vid ca 3 mån ålder.för gud så underbart det är att sova en hel natt.

Indra får smitta av sig lite när vi kommer mer på saras studen =) Eller om ni kommer i maj när jag fyller år =)

Ja hehe ;) men tror de blir mer o mer nu så kanske blir lagom tills hon blir 3 mån då vi kommer va hos er hehe så Indra får smitta av sej ;)

för att du ska få lite ... insikt (:confused:)

Moa är sex månader. De senaste nätterna har hon vaknat en gång i timman . + legat vaken runt 3 timmar mellan 1-4.:crazy:

Så var nöjd med vad du får, jag skulle kunna betala dyrt för att få byta med dig:D

Natten till i söndags var första gången han sov en hel natt i sin egen säng utan att vakna. På söndagen fyllde han 21 mån.
Men varje natt efter det har han vakat för att komma till mig i sängen. Äta på natten slutade han med när han var 15-16 månader. Men han vaknar ändå varje natt och vill till mig i sängen.

Jag är lite nyfiken. Hur hade du tänkt dig att en tvåmånaders skulle sova? Hur tänker du dig att en sexmånaders sover? Hur mycket egentid tror du att du har med en ettåring?

*kl*
Victor är 10 månader och han har aldrig sovit en hel natt. Han Lägger sig vid 21-22, vaknar efter allt från 2-4 timmar och då lyfter jag över honom i vår säng. Sen sover han till 4-5 ungefär, dricker lite välling och sover sedan till ca 8... En hel hade varit skönt nu känner jag...

Ojdå, det är ju samma sovmönster som min ettåring har och jag tycker det är fantastiskt glassiga nätter vi har! Han sover ju från åtta-halvnio, brukar vakna nån gång innan elva och gråta lite men kan somna om utan mat. Sen vaknar han vid fem och käkar, somnar om efter ca en halvtimme och sover till sju.

Barn 1: Sov åtta timmar i sträck utan mat från födseln, med undantag av mjölkökningsperioder. Detta var på villkoret att han sov bredvid mig. I gengäld var det sällan han sov mer än så på dygnet, på sin höjd 10 h/dygn.

Barn 2: Ammades en gång i timmen i snitt, dygnet runt, hela det första året. För tidigt född, dålig ätteknik, extremt närhetsbehov. Samsovning gjorde det hela görbart sömnmässigt, bara att slå upp ett ögonlock, maka sonen till bröstet och sen somna om. Avvandes från nattamning vid ett års ålder och började sova hela nätter vid ca 3 års ålder.

Barn 3: Ammades ett par gånger på natten och ca en gång i timmen dagtid i snitt hela det första året. Avvandes från nattmålen i ettårsåldern och började sova hela nätter i 3-årsåldern.

Min äldsta (23 år idag) sov hela nätter från han var 6 veckor.

Barn 2 sov hela nätter från 5 veckor.

Barn 3 sov hela nätter från 3 veckor.

Barn 4 (och sista) sov hela nätter från det hon var 5 dagar (hade myyyyyycket mjölk) :).

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar