När slutar det göra ont?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Anonyma_alma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 129
A

Anonyma_alma

Nu är det långt över ett år sen min hund omkom i en hemsk olycka. Min fantastiska hund, hunden med stort H, jordens mest underbara varelse. Alla säger att tiden läker alla sår, är det verkligen så?

Jag älskar honom, jag saknar honom och jag orkar verkligen inte må så här dåligt längre! Det är verkligen riktigt illa och jag klarar det snart inte längre. Sitter i timmar nästan varje dag och gråter framför hans foton, sömnlösa nätter, ingen motivation till något. Dessutom har jag blivit obalanserad, aggressiv, hatisk och kan få hemska raseriutbrott för egentligen ingenting. Allting slutar med att jag flyr till ensamheten och stortjuter över min älskling, mår dåligt och vill dö. Har försökt begå självmord en gång i somras, men misslyckades. Vet egentligen inte ens varför, jag tror inte på att man "ses" efter döden. Annars hade jag definitivt sett till att lyckas.

Han var den enda som verkligen betydde något för mig, min allra bästa vän, min tränings och tävlingspartner, min sängvärmare och min ständige följeslagare. Livet är så fruktansvärt tomt utan honom. Jag hatar mig själv för den jävla dagen, fy fan, jag övergav min älskling och det kostade honom livet. Jag TRODDE och handlade därefter, hade jag försäkrat mig om hur det var, väntat och ropat igen, så kanske, kanske hade jag haft honom hos mig idag. Hur förlåter man sig själv? Det känns helt omöjligt.

Till sist: Alla ni som har era älskade hundar kvar i livet - krama de en extra gång och gläds åt den underbara tiden tillsammans.
:cry::cry::cry::cry:

Sv: När slutar det göra ont?

Usch vad hemskt! Får man fråga vad som hände?

Förlorade själv min förra hund,endast 11 månader gammal,för ganska precis 4 år sen,det blir lättare med tiden,men saknaden finns ju fortfarande kvar! Och att tiden läker alla sår tror jag inte,utan det är nog bara så att man lär sig att leva med såren man har..

Han följde alltid med ut på ridturerna och hela vägen går utmed en å, långt in i skogen. Efter några km kommer man dock fram till en 90-väg. Vänder alltid någon km innan vägen och denna dag var han inte inom synhåll när jag vände, men eftersom han ofta sprang en liten tur och sen dök upp igen (tillåtet, då han inte jagade utan sprang och lekte) vände jag hemåt igen och ropade bara på honom. Efter en stund blev jag lite fundersam över att han inte dök upp, han var snabb och brukade "köra om" i hög fart efter en stund. Fortsatte dock hemåt, då han hittade tänkte jag att han kanske gått hem, om han inte hört var vi tog vägen. När jag kommer hem så får jag veta att det hänt en olycka - först tror jag att det är en av hundarna som var hemma som omkommit, sen får jag veta att det gäller hunden som följde med mig ut...

Grannen på samma håll som vi varit, såg hur en lastbil körde på honom och åkte hem och sa till. Tänk om jag bara hade väntat där borta och ropat på honom en gång till, då hade det nog inte hänt. Jag red hemåt för att jag trodde att han också gjort det, eller i alla fall skulle komma efter snabbt. Så hade det alltid varit tidigare, men denna dag kunde han inte komma efter.

Frågan är om du mår dåligt över sorgen, eller om det snarare är ditt dåliga samvete som gör att du mår som du gör. Det kommer inte att sluta göra ont förrän du förlåter dig själv för vad som hände.

Håller med Fibusen och tror nog inte att såren någonsin läker, men däremot bleknar de med åren, men saknaden kommer alltid finnas där. En dag kommer du kunna se tillbaka på saknaden med glädje istället för sorg och minnas alla roliga stunder ni hade tillsammans.
Även fast det är svårt så bör du nog försöka sluta grubbla över om det kunde ha slutat annorlunda och istället acceptera att det faktiskt hänt.
Du har inte funderat på att skaffa en ny hund att lägga ner din kärlek på som kan hjälpa dig komma över den värsta saknaden?

simba_Du har inte funderat på att skaffa en ny hund att lägga ner din kärlek på som kan hjälpa dig komma över den värsta saknaden?[/QUOTE skrev:
Detta är nog det enda raka att göra, då får du annat att tänka på. Sorgen går över med tiden, men ALDRIG saknaden.

Kram på dig och ha en bra helg.

Tror det är både och, men oavsett samvetet eller ej, så är det saknaden och sorgen efter honom som är värst. Blir så tomt :cry:

Jag har andra hundar, har haft hela tiden. Har till och med valpar (vid det här laget, unghundar) efter min älskade pojke, men tyvärr är det inte alls samma sak, eftersom det är just honom jag saknar. Inte att ha en hund, vilken som.

Jag tycker att du ska gå och prata med någon, det är normalt att sörja men när sorgen tar över hela ens liv så är det verkligen inte hälsosamt!

Det är verkligen riktigt illa och jag klarar det snart inte längre. Sitter i timmar nästan varje dag och gråter framför hans foton, sömnlösa nätter, ingen motivation till något. Dessutom har jag blivit obalanserad, aggressiv, hatisk och kan få hemska raseriutbrott för egentligen ingenting. Allting slutar med att jag flyr till ensamheten och stortjuter över min älskling, mår dåligt och vill dö.

Det låter som om du skulle behöva hjälp. Efter en förlust drabbas många av depression, och på din beskrivning verkar det vara så med dig. Depression är en sjukdom som går att behandla. Det finns t ex bra medicin. Det tar inte bort sorgen, men depressionen. Jag tycker du ska kontakta läkare.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 125
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 217
Senast: Meggan
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 655
Senast: Philosophia
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 516
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix