När ska man egentligen räkna med att hästen slutat växa?

T

Tjalfe

Min ponny(connemara) är nu nyss fyllda 5år. Kan man räkna med att han växer något mer på höjden/bredden(förutom magen och muskler)? Hur mycket kan man isåfall räkna med? Har någon av er en häst/ponny som växt vid 5års åldern? Kan inget om sånt här men är lite nyfiken.:D
Skulle gärna vilja ha honom till maxad C.:angel:

Sv: När ska man egentligen räkna med att hästen slutat växa?

Det är jättolika, en av mina som fyller fem i år har iaf vuxit flera cm sedan i september, på bredden också. En del breddar sig jättemkt, andra är nästan klara när de är 5. Ponnyer och väldigt stora halvblod brukar växa lite längre än tex fullblod, så lite till växer den nog, men svårt att säga hur mycket. Kanske bara 1 cm, kanske 5:). På bredden blir den nog lite större iaf.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 867
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama