När ska folk lära sig...

elmelts

Trådstartare
Var på SKK utställning i Tvååker idag. Flera gånger hör man i högtalarna att det sitter hundar instängda i bilar. Fast man fick en lapp, när man betalade parkeringsavgiften, där det tydligt stog att man inte skulle lämna dem i bilen. Vad tänker människor på, ska inte hunden föreställas vara människans bästa vän. Då borde vi väl vara vänner tillbaka.

Sv: När ska folk lära sig...

mm de är helt sjukt att hundmänniskor inte fattar ....

så låter det varje år härhemma också när det är utställning, kan inte förstå det, vad är det dom inte förstår??

går man på coops parkering så sitter det hundar i mängder i olika bilar .. en del har iaf. förstånd nog att veva ner två rutor (litet) så det blir lite cirkulation ... skulle inte äns få för mig att stänga in min hund på det viset ....

Usch för sådana människor. Satt själv i bilen igår och väntade på sambon och det dröjde inte många minuter innan det var olidligt för mig i bilen. Kan ju tänka mig hur det är för en hund. Varför kan inte dessa hundägare tänka?

mm det var samma på HundSM i Borås, när jag och min kompis gick förbi bilparkeringen med våra hundar så såg vi flera ggr två goldens som satt i en bil, mitt i solen. Trots att bakluckan var öppen såg man att hundarna var varma.
Vattnet stod utanför deras burar och jag vet inte hur ägaren tänkt sig att hundarna skulle få i sig vattnet. Och det var tryckande varmt hela dagen, det var precis att jag själv klarade att vara ute o solen!

När jag sen gick förbi en fjärde gång efter att ha badat Tara fick jag nog när jag såg de sitta i solen och sade till en funktionär. Hon meddelande sedan i domartältet som ropade ut i högtalaren att ägaren till två goldens i en röd volvo skulle ta ut hundarna eller ställa dem i skuggan omedelbart.

Och när jag sedan gick tillbaka var bilen flyttad. Som tur var.

Men jag tycker verkligen att det är hemskt att man låter hunden sitta där i bilen, i en stekande het bil. Hur tänker man då?
Själv hatar jag att vara i en bil några minuter under tiden som man väntar på någon, hur har då instängda hundar det? hemskt!

Det är alldelles för :devil: ligt!!!

Varje år likadant! Och dom ska kalla sig djurmänniskor??? :confused: :mad:

I Borås hade de tydligen ställt upp två bilar, en i skuggan, en i solen. Och under hela dagen hade de utrop i högtalarná om nuvarande temperaturer i resp. bil!!! :bow: Bra initsiativ!!!

När jag jobbade på ett mkt stort varuhus för några år sedan, så slog vi ut rutor allt som oftast på bilar för djurens skull!!!

Tycker också det var ett bra intiativ! Så en del människor kanske inser hur varmt det blir en i bil i solen och det är ju inte alltid det är svalt i skuggan heller!

Usch, det är hemskt!
Min kille vaktade i några år på tävlingarna i Falsterbo och där fick de många gånger bryta sig in i bilar för att få ut instängda hundar. Fattar inte hur man kan göra så! Det är ju bara att utgå från sig själv, hade JAG velat sitta instängd i en varm bil? Nej tack!

Det där med utropen om tempskillnader i bilarna som ancan skrev tycker jag var jättebra!

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 254
Senast: Hermelin
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 984
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka