när räknas djur som vilda?

marieka

Trådstartare
i vårat villaområde är det någon som har släppt ut sina tamkaniner. Dessa kaniner förökar sig varje år och har ungarna under grannenns altan. Nu har de fångat in en av småttingarna som jag vill ha. Går det att ta in den? får man det eller räknas det som vilt?

Sv: när räknas djur som vilda?

jag tar tillbaka min fråga:angel: vill istället veta det smidigate sättet att släppa ihop 2 kaniner.....

du kan låta dem träffas på neutral mark, och kanske ställa burarna brevid varandra så de lär känna varandras lukter..
sen får du ju prova att ha de ihop under uppsikt...
ibland kan kaninerna bråka lite, men det kan vara för att de ska bestämma vem som bestämmer liksom... men ja, jag har släppt ihop endel kaniner, och de har aldrig bråkat.. eller, det var några som började jaga varandra och sådär, och då ville jag inte riskera något. men resten har gått bra.

min kanin är en kastrerad hane på 3 år. Den lilla är bara bäbis. vet inte ifall jag vågar, tänk om det blir bråk:crazy:

har den kastrerade bott ihop med någon annan förut?
är han dominant av sig?
hur är bäbisen? dominant av sig?

naej, jag är typ lika feg som dig och är helt panikslagen när jag ska släppa ihop kaninerna ;) men, ja. det brukar ju oftast gå bra. och märker du att det inte funkar är det ju bara att sära på dem. domkommer inte att döda varandra. (kan ju hända, men du hinner ingripa innan)

NagelacksBeroende skrev:
har den kastrerade bott ihop med någon annan förut?
är han dominant av sig?
hur är bäbisen? dominant av sig?

naej, jag är typ lika feg som dig och är helt panikslagen när jag ska släppa ihop kaninerna ;) men, ja. det brukar ju oftast gå bra. och märker du att det inte funkar är det ju bara att sära på dem. domkommer inte att döda varandra. (kan ju hända, men du hinner ingripa innan)
nej det har han inte. Vet inte om han är dominant, bestämmer över hunden iallfall:D . Bebisen är en rädd liten skit. Det är nog bestämt att han ska få flytta ut till stallet...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 956
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud