När nåt känns fel..

F

Fisa

jag vet att många nojjar sig, och att det inte behöver vara nån fara, men:

Jag går in i v12 imorgon (skönt det iofs!) men, alla mina symptom försvann för ca en månad sen. Först tänkte jag bara att vad skönt, jag mår inte illa och är inte skittrött längre och tuttarna kan man ta på!
och jag tyckte innan att alla som skrev på tex familjeliv om symptom som försvann var ett tecken på att fostret hade dött bara...var löjliga pessimister :angel:

Ända sedan jag kände hur det stack till ca två veckor innan plus på BIM+2 har jag känt mig "hel" på nåt vis. Vag förklaring jag vet men det är så jag känt, men nu känner jag inte så längre.....känner mig ogravid.
Jag ska inte till BM förrän 31/3 på inskrivning (sent jag vet) så får väl ta upp min oro då, men hon lär väl tycka att jag är så när ultraljud då så jag gott kan vänta, men om det är nåt fel så vill jag ju veta det NU!!!

få mig att inte vara så negativ:crazy: snälla...

Sv: När nåt känns fel..

fast det ska väl vara runt vecka 14?
*åh tänk om jag är längre gången än jag tror tänkte jag nu:p*
tyvärr inte..

Ska och ska, det är väl inget som säger att det ska komma i en viss vecka och försvinna i en annan även om det vanliga/generella är att känna mellan vissa veckor.

Jag skulle nog ha försökt koppla bort tanken på att något skulle vara fel, det vanligaste är ju då att man får missfall ( dvs ont och kroppen stöter ut fostret )

Kan du inte sluta oroa dig/ tänka på det så är mitt tips att göra ett VUL, där dom ser att bebis är okej och att hjärtat slår :)

Stöttekram.

Usch vad jobbigt, vet precis hur det känns! Jag blev visserligen aldrig av med mina symptom, (dom flesta, plus några till är kvar nu i vecka 26 :p) men jag hade ändå så svårt att på riktigt tro på att jag faktiskt hade lyckan att vara gravid!
Jag löste det genom att boka ett privat VUL, på en klinik här i närheten.
Så vi fick se, i vecka 12+0, att det bodde en alldeles jättesöt och livlig liten filur i magen!

Så det är väl mitt tips! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: fridaxi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka