Sv: när man ska ta bort en häst
Hej.
Min älskling fick somna 5 September 2008.
Jag avlivade min älskling med bultpistol för det ansåg jag vara bäst.
Jag ville inte stressa henne med att åka någonstans och jag ville ha henne kvar "hemma", eftersom hon
älskade stallet och markerna.
Jag har ingen gård men han som jag har inackorderat hos gav mig tillstånd att få begrava henne på hans mark.
Jag ansökte hos Länsstyrelsen för att få begrava henne hemma.
Jag gick först till Komunens miljöinspektör och ansökte och hon kom ut och tittade på platsen och godkände platsen.
Dem skyndade på mitt fall eftersom min älskling var jätte dålig..
Godkänande från länstyrelsen tog enbart 2 dagar.
Samma dag som jag avlivade henne fick jag ett samtal från länsstyrelsen om ett muntligt godkänande att få avliva henne och begrava henne.
För mig kostade inte bultningen och begravningen något då det var en som vi kännde som avlivade och han som jag var inackorderad hos ville begrava henne åt oss, som ett tack för hjälpen för att vi hjälpt till med hö skörden och för att han gillade min häst.
Fast jag ska inte vara med någon gång mer att hålla i hästen när dem avlivar.
Det gjorde ont i hjärtat och vart EXTREMT tomt!
Nu ligger hon jätte fint på en klöveräng (hon älskade klöver!) och jag har varit där och planterat blommor och åker och tänder ljus lite ibland.
Men saknaden är enorm.. Hon var speciell och hon var min första egna häst, alla som mötte henne beundrade hennes personlighet, ork, att hon var extremt stark och tålde mycket och hennes vilja att leva hur dåligt hon än mådde!
Vi kämpade i ett helt år mot cushing syndrom, men det gick inte..
Och jag saknar henne..
/Rebecca.