sadelgjord
Trådstartare
Sv: När man inte trivs i stallet och det inte finns nått annat bra alternativ
Ja vi har VÄLDIGT olika syn på hästhantering öht. Jag tänker säkerhet i första hand sedan rent och snyggt. Hon tänker rent och snyggt i första hand, sen ska allt gå väldigt snabbt och det blir säkerheten lidande av.
Jag har aldrig haft några problem med att nån har tyckt att jag vart slarvig eller inte skött mig tidigare det är väl det som gör att jag tar det extra hårt nu. Att jag helt enkelt inte förstår kritiken jag får. För jag försöker ju göra allt det hon ber om.
(Ska tillägga att jag är absolut inte perfekt jag har mina fel och brister också, vill inte att det ska låta som att jag är den mest perfekta inackorderingen för visst missar jag nångång ibland.)
Kan det vara så att ni har olika syn på vad som självklart ska göras och inte?
Har själv blivit förvånad över att jag måste påtala de -för mig- mest självklara rutiner, (sopa stallgången, inte förvara hö på betonggolvet, hänga täckena på boxdörren, hålla dörrar stängda på vintern, etc.) men jag inser ju att alla har olika syn på saken och att jag måste bli bättre på att informera nykomlingarna direkt.
Små vardagsrutiner står självklart inte med i kontraktet.
Be att få en riktig genomgång på exakt VAD du föväntas göra, även små detaljer, bara för att få en chans att börja om.
Självklart är en snorkig ton eller kommentarer om din häst inte ok.
Ja vi har VÄLDIGT olika syn på hästhantering öht. Jag tänker säkerhet i första hand sedan rent och snyggt. Hon tänker rent och snyggt i första hand, sen ska allt gå väldigt snabbt och det blir säkerheten lidande av.
Jag har aldrig haft några problem med att nån har tyckt att jag vart slarvig eller inte skött mig tidigare det är väl det som gör att jag tar det extra hårt nu. Att jag helt enkelt inte förstår kritiken jag får. För jag försöker ju göra allt det hon ber om.
(Ska tillägga att jag är absolut inte perfekt jag har mina fel och brister också, vill inte att det ska låta som att jag är den mest perfekta inackorderingen för visst missar jag nångång ibland.)