Islandshästryttare
Trådstartare
Nej det kan jag tyvärr inte göra som du skriver. Men generellt så är nervsmärta vid diskbråck ofta längre ner än knät (vilket du ju hade för några dagar sen) men håller det sig ovan knät är det oftast så kallad refererad smärta, så håller det sig i höft/ryggområdet och dessutom dämpas av smärtlindring så låter det bra! Det är ju inte bara nervsmärta utan hela systemet påverkas ju, muskler, leder, ligament och psyket tar också stryk av skadan och värken och att man inte kan röra sig som vanligt. Hade man tex gipsat ett finger helt stelt i 4-5 dagar hade det gjort jätteont att röra på det utan att ens ha en skada, och det är ju nästan vad som händer med en stor del av kroppen när man drabbas som du har gjort. Men vad skönt att du verkar fått udden av en del av smärtan.
Tack för bra förklaring jag har mailat min fysioterapeut också och ska prata vidare om det nästa besök i veckan. Har funderingar på om höften borde röntgas. Jag har problem med den höften efter en ridolycka där jag bröt bäckenet. Det har aldrig följts upp av vården . Men problematiken är inte alls på den här nivån i den kan jag få ont efter mycket hård ansträngning ibland. Inte som nu så fort jag försöker ställa mig upp har jag gråtit av smärtan. Har fortfarande vad jag tror är nervsmärtor nedanför knät och haft hela dagen så de är inte borta. Men får bli vidare diskussion med fysioterapeut och eventuellt läkare om höften.