När kommer fracken

Sv: När kommer fracken

Japp, det är valfritt! :) Tur! De är ju ganska dyra.. (O den jag har är rätt ful så nu för tiden väljer jag oftast kavajen i alla fall..)

Sen finns det en liten oskriven regel som många dressyrryttare går efter- inte alla - o det är ingen regel eller så- men många väljer att inte rida med frack förrän de fått minst 62 % i Msv A. :)

Jaså är det valfritt jag trodde man var tvungen att ha det, oj då då behöver jag nog inte tänka på frack om man tänker på 62% regeln :D

Japp, det är valfritt! :) Tur! De är ju ganska dyra.. (O den jag har är rätt ful så nu för tiden väljer jag oftast kavajen i alla fall..)

Sen finns det en liten oskriven regel som många dressyrryttare går efter- inte alla - o det är ingen regel eller så- men många väljer att inte rida med frack förrän de fått minst 62 % i Msv A. :)

Och vad händer om dom inte kommer upp i 62% för dagen ? Plockar dom av fracken till nästa gång då :rofl::rofl:

Fy fasen då, jag o oliver debuterade på hela 49%, jösses, jag skulle nog klippt av fracken i luften :D:rofl:

Oj, det har jag aldrig hört! Fast jag hade nog struntat i det, det var ju nått av det man såg fram emot mest med att starta MsvA:D Tur att jag och min pålla debuterade på 64% i så fall:p

Det är sant, klart man vill ha frack när man äntligen får!!! Sen när det väl är gjort så tappar det lite tjusningen.. ;)
Coolt att debutera på 64 % för övrigt, o imponerande! :eek:
Själv får jag sälla mig till Lancet eftersom även jag lyckades debutera (liiite för tidigt får jag väl erkänna..) på 49 % med frack o allt.. :angel::D

Tja, jag tror inte jag inte var klar, men han flippade ut, andra gången vi red så red vi faktiskt på 62,3% så nu får jag rida med frack;)

Det var ju kanon i andra försöket!! Kan nog inte skylla på att min flippade ut då, i så fall mer jag än pållen..
Hmm, när det gäller oss brukar domarna inte vara så överens.. Sisst (tror jag det var) fick vi tex 63,64 o 55 %.. Så jag vet inte vad som gäller då.. ;) Å andra sidan kan jag väl försvara oss lite med att vi red vår första Intermediare (OBS klubbtävling men godkänd domare dock..) på 64 %! Men ca två v senare red vi samma klass för samma domare på 58.. :grin: Ville lite för mkt då..

Nåja, nu har jag ju ändå valt kavajen ett tag eftersom fracken inte är så snygg så det kanske kan kompensera våra första trevande försök.. :angel:

Varför just 62%, är det för att det är gränsen för kval till nationella tävlingar?

Och så en OT-fråga till Traloppan, hur hög är dina arab?

Ingen aning faktiskt men jag gissar på det, alltså att det beror på kvalet till nationell! :)

Min arab är 148 cm (mätte honom i för sej på skoj häromdagen o då var han bara 147,5 inkl skor.. ), varför undrar du?

Det är så moralhöjande att veta att andra vuxna tävlar dressyr med ponnyer! :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 506
Senast: ginnies
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
10 453
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar