När? Kolla könet??

Sv: När? Kolla könet??

Jag frågade bm på rutin ul om hon såg könet på våran bebis. Bm var helt säker på att det var en pojke. (usös mest erfarna bm). Min bm på vårdcentralen var helt säker på att det var en tjej enligt hjärtljud. (trodde dessutom att bebis var fixerad)

Ut kom en tjej med akut snitt pga sätesbjudning. Blev ju jätteglad för Linnea, men lite chockad...

Sv: När? Kolla könet??

I mina papper stod det med fet stil att det är en medicinsk undersökning och att de inte kollar efter barnets kön. Då förstår jag om man kan bli grinig för folk inte kan läsa ordentligt ;)
Jo visst. Fast när vi var på Ackis på ultraljud senaste gången så frågade ju barnmorskan glatt om vi ville att hon skulle titta efter! Och om någon då har hört att det kan vara så är det väl inte så konstigt om de frågar. Så länge man gör det på ett vettigt sätt tycker jag att man förtjänar ett trevligt svar, oavsett om det är ja eller nej.

Liknande trådar

Hundhälsa Igår eftermiddag hämtade sambon och jag hunden som vi brukar vara hundvakter åt till och från när dens ägare är iväg på jobb. Ägaren har...
2
Svar
27
· Visningar
4 736
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 202
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 521
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II