Mayalv
Trådstartare
Som en hel del här vet så somnade min leonberger helt oväntat in natten till fredag. Tanken har ju slagit mig att det kan hände henne ngt, precis som förmodligen de flesta gör när man håller ngn så kär. Då har jag alltid tänkt att om det händer henne ngt så skulle jag aldrig mer vilja ha en leonberger (älskar rasen men ville inte ha ngn som va henne lik då hon för mig var så speciell) jag har även tänkt att det ska ta lååååång tid innan jag skaffar ngn ny. Nu när allt detta hände så har jag inte alls reagerat som jag trodde. Jag saknar henne så det gör ont och gråter bara jag ser ett hörn hon legat i osv. Men! jag kan inte tänka mig att vara utan leonberger... Jag vill inte alls vänta.. Och framför allt så är ju min andra hund är ju knäckt han med, ingen kompis helt plötsligt. Han stirrar mest tomt framför sig och vill ingenting.
Så nu har jag redan "snubblat" över en valp som ska få flytta hit. Är inte det märklig? Jag får dåligt samvete och får för mig att Alva (som dog) skulle tagit illa upp osv (fånigt kanske men så känns det). Det känns också som att det är det enda rätta och enda chansen för oss att gå vidare att få fokus på en ny liten ängel och min andra hund få kompis igen. Den här gången blir det en liten herre istället. Men min fråga är hur ni tycker att det låter, beslutet i sig är ju fattat men menar mer om någon annan varit i liknande situation med liknande tankar? Jag hade ju så mkt planer för min alva men helt plötsligt ska nya fattas för en liten plutt.
Så nu har jag redan "snubblat" över en valp som ska få flytta hit. Är inte det märklig? Jag får dåligt samvete och får för mig att Alva (som dog) skulle tagit illa upp osv (fånigt kanske men så känns det). Det känns också som att det är det enda rätta och enda chansen för oss att gå vidare att få fokus på en ny liten ängel och min andra hund få kompis igen. Den här gången blir det en liten herre istället. Men min fråga är hur ni tycker att det låter, beslutet i sig är ju fattat men menar mer om någon annan varit i liknande situation med liknande tankar? Jag hade ju så mkt planer för min alva men helt plötsligt ska nya fattas för en liten plutt.