Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hallå - tycker ni inte det har gått lite väl långt när ni snackar om att träd är fulla av bakterier?
Men hallå - tycker ni inte det har gått lite väl långt när ni snackar om att träd är fulla av bakterier?
Kattungar ska utsättas för bakterier som alla andra. Och jag skulle vilja höra ett enda exempel taget från verkligheten där en kattunge drabbats av kattpest pga av utevistelse innan vaccination.
Vill gärna veta om det finns ngn statestik som påvisar att det medför stor risk för kattpest att släppa ut ovaccinerade kattungar på tomten.
Vi har bacillusker hemma också. Vi drar in jättemycket skit utifrån alla i vår familj. Man kanske skall ha kattungarna i karantän tills de vaccinerats? Där kan de inte heller klämma sig eller dra ner något farligt i huvudet.
Är dina katter vaccinerade?Och de stora katterna som går ut och in måste ju dra in massor. Och vi som går direkt från stallet och in till kattungarna.
En av mina katter åt ett musbo men ungar i stallet förra veckan. Satt sen på trappan och spydde upp alltihop, innan jag hann dit käkade kattungarna upp en del av spyan. Katter gör sånt.
Tror du inte att kattpest och kattsnuva existerar utan bara något som vi elakingar hittat på för att göra livet surt för stackars ovetande kattägare?Kattungar ska utsättas för bakterier som alla andra. Och jag skulle vilja höra ett enda exempel taget från verkligheten där en kattunge drabbats av kattpest pga av utevistelse innan vaccination.
Vill gärna veta om det finns ngn statestik som påvisar att det medför stor risk för kattpest att släppa ut ovaccinerade kattungar på tomten.
Varför undrar du det? Det har väl inte med mitt inlägg att göra?
Är det så du resonerar?Men det vet väl alla att vi som har bondkatter och som låter katterna gå ut och jaga möss inte vaccinerar, avmaskar eller ger våra katter ordentlig mat. De blir ju ändå överkörda innan de fyller tre och det kommer ju ständigt nya katter eftersom vi varken kasterar eller ger katterna p-piller så det kvittar ju.:smirk:
Men det vet väl alla att vi som har bondkatter och som låter katterna gå ut och jaga möss inte vaccinerar, avmaskar eller ger våra katter ordentlig mat. De blir ju ändå överkörda innan de fyller tre och det kommer ju ständigt nya katter eftersom vi varken kasterar eller ger katterna p-piller så det kvittar ju.:smirk: