När kan jag ge krafftf igen?.

T

tya

Sen i lördags bor mitt sto och fölet (6 mån,flyttar sista feb) i varsin box på natten,allt funkar jättebra.Jag har inte gett henne ngt krafftfoder sen dess,får morötter och mineral på em.När kan jag börja ge krafftf igen och hur mkt?.Rider henne minst 5 ggr i v varvat med jobb i ridhus.

Sv: När kan jag ge krafftf igen?.

Jag väntade en månad. Började med 1/4 kg per mål och ökade vecka 2 till 1/2 kg mål vecka 3 3/4 kg mål och vecka 4 1 kg /mål vilket är hennes normala giva

Senast ändrad av en moderator:
Sv: När kan jag ge krafftf igen?.

Oki,dilemma är ju att jag rider "på" lite,men sonen ska ju åka om en månad så jag kan ju ta det lugnare nu i feb,inte helt fel ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 897
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 304
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka