T
TryAgain
Någon mer som har blivit inlagd med dropp pga att kräkandet helt enkelt inte ger med sig?
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler hade nog kunnat hjälpa dig om du inte ändrat hela förra inlägget
Någon mer som har blivit inlagd med dropp pga att kräkandet helt enkelt inte ger med sig?
hyperemesis gravidarum...
Jag har haft det när jag var gravid med bägge barnen. In och ut på sjukhus, medeciner med jobbiga biverkningar osv... Med första barnet var det lika illa hela graviditeten, jag fortsatte spy tills 6 timmar efter hon fötts (i v 42+1). Med andra barnet var det faktiskt lite bättre sista 3 månaderna, då spydde jag bara 1-2ggr/dag...
Det är en mardröm, som att vara magsjuk i 9 månader... Men man får iaf en riktigt bra belöning för mödan!
Jag åkte ut och in på sjukhuset under ett antal veckor pga ihållande kräkningar.
Hemma bäddade jag på golvet inne på toaletten, då det inte var lönt att försöka sova i sängen
Testade lergigan, akupunktur, illamående-armband mm mm. Inget hjälpte särskilt mycket!
Jag gick ner i vikt och såg ut och mådde som ett lik!
Men så plötsligt, på två dagar så släppte ALLT! Jag kunde börja äta, kräkningarna upphörde och illamåendet släppte till 90%
/Swat
Tydligen så finns det nåt som heter hyperemesis gravidarum, googla på det.en riktig mardröm
Konstigt att du inte fått diagnosen tidigare?
Så starkt av dig att ta dig igenom det!
Jag undrar om jag har den styrkan överhuvud taget..
Jag hoppas att det bara är för att jag är så trött och utmattad att jag har så svårt att se något positivt för tillfället..
hyperemesis gravidarum...