När hingsten inte vill bli hingst?

stall w

Trådstartare
Vi har en tvåårshingst (snart tre ;)) som bara har en kula nere. Eftersom det inte är något hingstämne så väntar vi på att den andra ska trilla ner så att han kan kastreras.
Hovslagaren var här igår och nämnde att hon hört att det kan vara brist på en mineral som gör att ena eller båda kulorna tar tid på sig. Tyvärr kunde hon inte minnas vilken mineral.
Är det någon som känner igen detta?

Sv: När hingsten inte vill bli hingst?

Vi har en tvåårshingst (snart tre ;)) som bara har en kula nere. Eftersom det inte är något hingstämne så väntar vi på att den andra ska trilla ner så att han kan kastreras.
Hovslagaren var här igår och nämnde att hon hört att det kan vara brist på en mineral som gör att ena eller båda kulorna tar tid på sig. Tyvärr kunde hon inte minnas vilken mineral.
Är det någon som känner igen detta?

Om du åker till en ATG klinik, så ger dom honom en lugnande spruta och då ramlar testiklarna så långt ner dom kan, och sedan kan veterinär undersöka vad den är.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 307
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 917
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 700
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka