När ett brev måste fram

@Ninnurur På vilket sätt skiljer sig Jetpak från de andra, t ex Schenker, DHL? Jag trodde alla budfirmor hade möjlighet att välja en transport där en bil hämtar upp sändningen och för den dit den ska helt enkelt. Att vanliga paket går via terminalerna för alla budfirmorna.
Vi har inga terminaler så. Ska det flygas så går det via aktuell flygplats, annars körs allt direkt från avsändare till mottagare. Om du skickar från Malmö till Uppsala med dhl så går även brev oftast på linehaul upp. Jetpak kör det antingen till sturup och så flygs det upp på reguljärflyg och så hämtar vi på Arlanda ocg levererar direkt. Eller så gör bilen hela vägen själv. Det är alltså aldrig en massa sortering och vi kan alltid följa paketet i vårt system. Ligger det på bil sp ser vi ner på gps-nivå.

Vi har inga terminaler så. Ska det flygas så går det via aktuell flygplats, annars körs allt direkt från avsändare till mottagare. Om du skickar från Malmö till Uppsala med dhl så går även brev oftast på linehaul upp. Jetpak kör det antingen till sturup och så flygs det upp på reguljärflyg och så hämtar vi på Arlanda ocg levererar direkt. Eller så gör bilen hela vägen själv. Det är alltså aldrig en massa sortering och vi kan alltid följa paketet i vårt system. Ligger det på bil sp ser vi ner på gps-nivå.
Tack för svaret!

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
1 332
Senast: Ramona
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 501
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 014
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar