När ett brev måste fram

Araminta

Trådstartare
På tal om vårt opålitliga postsystem... Jag ska skicka ett brev där jag måste ha garanti på att det kommer fram och att rätt person hämtar ut det. PostNord har tappat bort rekommenderade paket för mig tidigare. Finns det några säkrare alternativ? Är andra budföretag säkrare? Priset för försändelsen spelar ingen roll, bara jag kan vara absolut trygg med att det kommer fram och att rätt person hämtar ut det.

Jag har aldrig haft problem med Schenker så det hade jag nog valt även om försändelsen får bli paket men det beror väl på vad man har för erfarenhet själv.

Efter att jag fått ett rekommenderat brev direkt i brevinkastet hade inte jag heller använt postnord..

Jag har skickat Express med Postnord. Det var ett paket, jag skickade iväg det under dagen den 22 december och det levererades till mottagarens dörr nästa förmiddag!

På tal om vårt opålitliga postsystem... Jag ska skicka ett brev där jag måste ha garanti på att det kommer fram och att rätt person hämtar ut det. PostNord har tappat bort rekommenderade paket för mig tidigare. Finns det några säkrare alternativ? Är andra budföretag säkrare? Priset för försändelsen spelar ingen roll, bara jag kan vara absolut trygg med att det kommer fram och att rätt person hämtar ut det.

Rekommenderad post är väl det man från PostNords sida anser är "garanterad leverans".
Sedan att det också går att tappa bort...
men säkrare än rek tror jag är svårt att hitta.

@Araminta

Jag har bara positiva erfarenheter av UPS så det är mitt självklara val om jag vill känna mig så säker jag kan på att ett brev eller paket kommer fram som det ska.

Rekommenderad post är väl det man från PostNords sida anser är "garanterad leverans".
Sedan att det också går att tappa bort...
men säkrare än rek tror jag är svårt att hitta.
Eh, en budfirma som levererar direkt? Vi hämtar saker och kör dem utomlands om det behövs. Kan det bli säkrare än att kollit inte lämnar bilen som hämtat det förrän det levereras till mottagaren?

Jag har fått värdepapper skickade som paket med budfirma. Har också varit med om att PostNord super bort rekommenderade försändelser...

Jag har fått värdepapper skickade som paket med budfirma. Har också varit med om att PostNord super bort rekommenderade försändelser...

Absolut, för oss har de supit bort ett outlöst rek som vi flera månader senare fick via PST. Ingen fattar något, inklusive postkontoret ifråga.

DHL är galet bra! Man väljer ett tillägg om man vill, för den tid på dagen paketet/pallen/whatever ska vara framme, och det har hittills alltid fungerat perfekt för mig. Det hämtas upp dan innan och, i mitt fall, är hela pallen på plats före 10 nästa dag - kört från Skåne till Solna!

DHL är galet bra! Man väljer ett tillägg om man vill, för den tid på dagen paketet/pallen/whatever ska vara framme, och det har hittills alltid fungerat perfekt för mig. Det hämtas upp dan innan och, i mitt fall, är hela pallen på plats före 10 nästa dag - kört från Skåne till Solna!
G-tjänster ja. De funkar nog på de större terminalerna. I Uppsala är det ett skämt att de tar betalt för det...

@Ninnurur På vilket sätt skiljer sig Jetpak från de andra, t ex Schenker, DHL? Jag trodde alla budfirmor hade möjlighet att välja en transport där en bil hämtar upp sändningen och för den dit den ska helt enkelt. Att vanliga paket går via terminalerna för alla budfirmorna.

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
1 332
Senast: Ramona
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 501
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 014
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar