När en vuxen blir kränkt?

Lilla

Trådstartare
När ett barn upplever sig kränkt av ett annat barn eller av en vuxen så finns det tydliga planer för åtgärder.
Men om en personal upplever sig kränkt av en elev? Finns det någon plan för det?
Tex om ett barn säger elaka saker till eller om en vuxen eller ljuger om en vuxen finns det ngt för den vuxna då?
 
När ett barn upplever sig kränkt av ett annat barn eller av en vuxen så finns det tydliga planer för åtgärder.
Men om en personal upplever sig kränkt av en elev? Finns det någon plan för det?
Tex om ett barn säger elaka saker till eller om en vuxen eller ljuger om en vuxen finns det ngt för den vuxna då?
Ja det ska finnas handlingsplan för det med
 
Som @Sonic76 sa finns det handlingsplaner för det också.

Och så får man hålla isär yrke och person, vilket är det barnet kränker?
 
Elever kan både stängas av och omplaceras. Elever kan stängas av tillfälligt genom snabbt beslut av rektor, andra åtgärder kräver mer utredning. För den som är utsatt kan systemet verka trögt men det finns tydliga åtgärder att ta till.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 400
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 553
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp