Jag skulle absolut ha en SKK reggad RENRAS, men var inte helt 100% säker på vilken ras jag ville ha, men jag hade lite krav:
Lättlärd
Minimal pälsvård -
Passande till att träna Agility, tricks och lydnad.
Storlek var rätt oviktigt
Läste i år om olika raser, hittade massor med raser som verkade intressanta, och diverse som jag tyckte verkade skittråkiga, googlade information om raser, läste på forum o.s.v.
En sen onsdagkväll satt jag vid blocket, sådär som de flesta gör, vilket jag hade gjort i massa år bara för att fördriva tiden, kollade halvt om halvt efter hund men var inte sådär "nu ska jag köpa hund" dessutom skulle jag ju hitta den perfekta rasen, såg rubriken "Nakenvalp" och klickade in för att nakenhundar kan ju vara kul att se, inte så jag ville ha en nakenhund utan var väl en blandning mellan "ful" och "cool" i åsikten om dom, inget jag tänkt för mig själv.
Såg bilden och det var bara DEN DÄR ÄR MIN känsla, kunde inte klicka bort, precis sådär som man inte ska köpa hund, länkade till några vänner som övertygade mig om att jag iallafall kunde höra mig för, han fanns dessutom i samma kommun och "de skadar ju inte att kolla" slutade med att jag och sambon besökte säljaren på fredagen samma vecka (vars sambo dessutom var en gammal bekant till min sambo) och den där lilla hårlösa fjanten kom springande mot mig med raka framben med HÖGA tasslyft och en propeller till svans, la upp tassarna i mitt knä och kollade på mig med en blick som sa "jag kan faktiskt komma upp"
Var helsåld, men eftersom jag och sambon inte bodde ihop helt men var på G att flytta ihop så ville jag fundera och höra vad han tyckte så vi bad att återkomma, under natten drömde jag mardrömmar om att någon annan han före att köpa han så på morgonen så hörde jag av mig till uppfödaren och sa att jag ville köpa han, på söndagen 1:a advent för 2 år sen så åkte vi genom snöstorm för att hämta hem han.
Om jag har ångrat mig? Nej älskar individen, han har sina bättre och sämre sidor, men nästa hund vill jag nog ha lite större, lite hårigare och kanske lite mer intresse för att träna