När blir barnen medvetna....

Sv: När blir barnen medvetna....

*kl*

Här vågar jag inte ens andas om hur vi gör här hemma.
Hehe.. Jodå, gör det för det tänkte jag göra...

Hrm... Här hemma är tvn faktiskt på rätt mycket...
Vi kör barnkanalen/disneychannel till frukost, går ut och leker på förmiddagen (om det inte är 30 grader kallt...) och sover sen middag (i soffan, framför tvn...) och sen leker vi och sneglar på tvn resten av dagen...
Beroende på vad som går så ser Liten på det mesta. Inga "riktiga" våldsamma filmer men både simpson o family guy om så är... Oftast ärdetdock barnkanalen som går...

Sista tre dagarna har vi dessutom kört nalle puh via youtube. Samma film.Om och om och om och om igen... Sebastian ÄLSKAR Nalle Puh och kan alla karaktärer... Han blir två i februari och det är först nu sista månaden det verkligen märks att han är medveten om att han tittar på tv, och vad han tittar på.

Asch vi har också TV:n på rätt ofta, men vi väljer bort sådant som vi anser att lillan inte behöver se på än. Så här är det barnprogram alá i drömmarnas trädgård, Nicke nyfiken m.f som visas, men det blir en del av den vara ;)

Hehe.. Jodå, gör det för det tänkte jag göra...
Nja, det finns risk för lynchmobb här, men jag kan säga så mycket som att de fritt spelat FPS-spel sedan två års ålder, men Emil i Lönneberga och samtliga Disney-filmer visas med stor restriktion.

Jag fick tom googla på vad FPS-spel var för något :)

Vill du utveckla varför samtliga disneyfilmer visats med stor restriktion?

Disneyfilmer visas inte för att barnen tycker de är väldigt otäcka. Jag tror att det har att göra med att de passivt tar emot information som verkar skrämmande, utan att själva kunna påverka.

Disneyfilmer visas inte för att barnen tycker de är väldigt otäcka. Jag tror att det har att göra med att de passivt tar emot information som verkar skrämmande, utan att själva kunna påverka.

Dessutom är de ofta usla ur genusperspektiv.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 693
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
54 828
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Det händer att jag umgås med folk som har barn(åldrarna spädbarn, 2-5 år samt låg- och mellanstadie), själv har jag inga barn och vet...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 065
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar