När åt era barn själva?

Sv: När åt era barn själva?

Kan man tugga kött utan tänder då? Kyckling t ex är väldigt trådigt. Korv innehåller väl en massa onyttigheter? Äter inte ens det själv.

Ar inte Sam lite liten an for "bitar"? Tycker mig minnas att jag las nagonstans att de skall vara 7 manader +......kan ha fel :confused:

har du provat en Baby Safe Feeder? Amber ater avokado och banan och annat mosigt som typ mjukkokta hela gronsaker fran en san och det funkar jattebra! Blir kladdigt forstas :p

Men Jonas är lite äldre eller hur? Sam demolerar en gurka på två sekunder, här snackar vi Hajen 8. :D Först drar han av köttet sen biter han av typ halva gurkbiten, med skal och allt. Banan funkar men han får av mycket där också och det är inte så gott med bautabit banan heller.

Jag ska prova imorrn med lite bröd, men det hade ju vart roligt om han kunde äta något nyttigare än bara kolhydrater.

Jo, Jonas är 9 månader.
Hittills har han endast två tänder i underkäken som han flitigt har börjat använda, inte bara på mat & leksaker utan även på bröstvårtorna:eek: Ajj!
Om han får en gurkbit som är mindre än 7-8 cm så ska helst hela in i munnen, när den är 7-8 cm så kan han gnaga & suga mer på den, tills han lyckas bita av en bit då:angel:
Banan är gott att äta men även att klämma hååårt i handen så att det väller ut mellan fingrarna:love:

Nja det beror på hur man ser det. Vissa börjar med bitar eller stavar redan från början och skippar puréestadiet. Nej jag har inte provat en BabySafe feeder. Funkar den bra?

Idag t ex ska vi äta fläskkotletter, sallad och couscous. Vad ska jag ge honom då? Små bitar kött eller?

Sorry Cosmic Queen för att jag rånade din tråd, jag tyckte det hörde lite till ämnet :D

Emil har fått små plockbitar från början. Han har alltid haft en egen sked och ev egen skål att kladda med medans jag har stoppat in en sked då och då. Visst, har vi varit iväg eller liknande var det jag som höll i sked och skål.
Vet att folk i min närhet rynkar på näsan när han kletade och åt och hade sig. Men jag menar som så att vi har hushållspapper, handdukar och tvättmaskin.

Nu börjar han närma sig 2 år och äter enbart själv. Finns inte en chans i världen att hjälpa till att mata han. Sen han började dagis har han ändrat sig så nu äter han mestadels med fingrarna. Är väl övergående hoppas jag.

Vad bra! :D

Till middag fick han en pyttepyttebit gurka, två pyttebitar bröd och sen fick han bananmos med yoghurt. Sen fick han gegga själv i bananmoset - total lycka. Sen badade han :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 389
Senast: Voeux
·
Tjatter Jag har alltid velat spela piano, tycker det är så vackert men jag har aldrig gjort något för att följa drömmen. Men nu när jag fyllde...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?