A
allroundhästarna
Mitt kallblod var travtränad tills hon var 7 år (utan start) stod i en hage i 4 år, jag köpte henne och red igång henne. Vi har ridit långritter i 2-3 timmar (2-3 mil) flera gånger i veckan. Nu har vi kört en hel del med rockard. Igår klockade vi ca 1100 m (lite medlut 1000 m och 100 m uppför) på 1.31.70 då drog hon en rockard med saabaxel och 2 fullvuxna på vinterväg med ca 5-7 cm nysnö runt 0 grader. Hon har dessutom tunga ridskor med brodd runt om. Jag funderar på att kvala henne men vet inte när hon räcker till eftersom att jag har inte hållit på med trav tidigare. Så när är hon klar för start? Vad bör dom klara? (Jag har inte kollat puls före och efter, men hon verkar minimalt berörd av att vara körd, mer än att hon svettas) Hon har ingen direkt förhöjd andning efteråt. Innan vi klockade henne hade vi kört 5 km i arbetstrav, bitvis ökad på samma väg med samma vikter.
Hoppas att det finns någon som känner att dom vill svara en okunnig travhästägare som jag.
Hoppas att det finns någon som känner att dom vill svara en okunnig travhästägare som jag.