När är det magsjuka?

Piek

Trådstartare
Äckelvarning för känsliga ;)

Jag har tillbringat natten på toaletten där det bokstavligen runnit ur mig som vatten... Försökte få i mig lite vatten vilket resulterade i en stund till på toaletten.
Jag har tack och lov inte spytt något!

Nu känns det bättre, har fått behålla vattnet jag druckit den senaste timmen. Jag är dock fortfarande orolig i magen.

Jag har så vitt jag vet inte ätit något som varit misstänkt dåligt.

Hur vet man om det är magsjuka?
(jag sjukanmälde mig från jobbet som om det vore magsjuka, tar inga risker att smitta någon!)

Om du inte har några magproblem vanligtvis så lär det ju vara magsjuka. Calicivirus går ju mycket nu och det är inte alltid man spyr av det (även om det är vanligt). Kan ju också vara nån bakterie du fått i dig via mat. Krya på dig!

Bara vila lite om vätskan kom upp så fort. Sen ta teskedar med lite sockrad vätska. Ta en och känn efter när du pallar tar du nästa. Men min mage vill ha tarmvila när jag mår sådär. När jag låg inne för nåt sånt så fick jag lite hemlagat mos och nån matsked äggröra. På dag tre. Dock dropp mellan. Då blev jag pigg och åt igen. Det rycker i vaderna som kramp tycker jag och då har man druckit för lite. Och saltet är sänkt.

Bara vila lite om vätskan kom upp så fort. Sen ta teskedar med lite sockrad vätska. Ta en och känn efter när du pallar tar du nästa. Men min mage vill ha tarmvila när jag mår sådär. När jag låg inne för nåt sånt så fick jag lite hemlagat mos och nån matsked äggröra. På dag tre. Dock dropp mellan. Då blev jag pigg och åt igen. Det rycker i vaderna som kramp tycker jag och då har man druckit för lite. Och saltet är sänkt.

Oj så illa hoppas jag inte att det blir att jag ska behöva dropp! Tur att det går över!

En kompis kommer förbi med resorb och blåbärssoppa strax. Är så uttorkad nu :(

Äckelvarning för känsliga ;)

Jag har tillbringat natten på toaletten där det bokstavligen runnit ur mig som vatten... Försökte få i mig lite vatten vilket resulterade i en stund till på toaletten.
Jag har tack och lov inte spytt något!

Nu känns det bättre, har fått behålla vattnet jag druckit den senaste timmen. Jag är dock fortfarande orolig i magen.

Jag har så vitt jag vet inte ätit något som varit misstänkt dåligt.

Hur vet man om det är magsjuka?
(jag sjukanmälde mig från jobbet som om det vore magsjuka, tar inga risker att smitta någon!)

Det kan lätt vara magsjuka. Jag fick i den ändan förra året precis vid den här tiden de andra två i familjen kräktes men jag behövde inte kräkas och mådde inte illa :) Vila och ät snäll mat för magen när du känner dig hungrig igen som någon skrev hemgjort potatismos, proviva gjorde susen för mig eftersom det gav lite energi då det är socker i!

Prova Imodium som ju är för tillfällif diarée? Kan ju stoppa upp lite så du får behålla lite i alla fall?

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 227
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 254
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar