Sv: När är det bäst att ha prisutdelning på SM?
för att förtydliga...det lär ju vara kväll när de först placerade går i mål. SM är ju på 160 km på simlångsrittens kuperade bana. Eftersom det är sommar så kan vi lägga starten tidigare än vad vi har kunnat i oktober, men ändå klockan lär vara ganska mycket. Det vore ju kul om ryttare i andra klasser stannade kvar för att se vem som vinner SM! förslag på hur man håller kvar dom?
Nu märker jag att mitt falnande distansintresse lett till att jag inte har koll på hur lång den individuella SM distansen är i år.
Genom gratis stallplats och logi kvällen efter för alla.
Ja, skojar givetvis, men inte ens det håller nog folk kvar.
Givetvis blir ju de tävlande kvar tills dagen efter, för veterinärbesiktning dagen efter kommer ni väl att ha? Gör något festligt för de tävlande dagen efter. Vet inte om det redan görs på 16 milare vanligen, men best condition först efter ombesiktningen dagen efter.
Roligt vore om man kunde få till en fest på kvällen efter ritten. Partytält och grillning, göra det till en distansfest. På sikt borde det här premieras - kanske med pengar från ridsportförbundet, genom distanskommittén. Lite av tradition och fest efter SM´et av samma anda som distansgalan. Två festligheter om året, som kanske även lockar dit distansfolk som inte tävlar just den tävlingen.
Utan speciella aktiviteter - fest - är det svårt att få dit folk. För hur kul är det att åka till en tävlingsplats när man är den enda kvar till prisutdelning på en tävlingsplats som håller på att plockas ihop av trötta funktionärer. Ödsligt värre.
Försök visa vägen i år om ni orkar.
Hälsning Maja