Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge väntar ni innan ni ger dom flaskan?
Jag ger inom 30 minuter om den inte kommit upp själv och diat
Alla mina har varit snabba upp på benen. Jag låter sto och fölunge ligga så länge som de vill (hittills har det ju itne varit några komplikationer). Det är ju bra om navelsträngen inte går av direkt som den gör om någon av dem reser sig direktOkej För det är bra om fölet ligger still en stund för att få de sista via navelsträngen va? Hur länge brukar det vara rimligt? Brister strängen av sig självt sedan?
Alla mina har varit snabba upp på benen. Jag låter sto och fölunge ligga så länge som de vill (hittills har det ju itne varit några komplikationer). Det är ju bra om navelsträngen inte går av direkt som den gör om någon av dem reser sig direkt
JaOkej så den går vanligtvis av vid själva resningen?
Lite OT men härom veckan hade man först nu insett att man inte skulle kapa barnets navelsträng för fort så de blev anemiska. Nog tror jag att de flesta barnmorskor känner till det eller är hästuppfödare bättre insatta? Det lät väldigt märkligt. Som om att blodbrist och infektionskänslighet har varit vanligtNaturligtvis så stör man inte sto och föl så överföringen av blodet inte störs samt inväntar att stoet reser sig och hälsar på fölisen och stoet börjar knyta kontakt .
Men jag låter inte fölungen kämpa sig trött för att resa sig utan nappar när det känns läge för det .