H

horsepower

jag har ett varmbold på 9år, som är väldigt snäll i all hantering men lite stirrig ibland, går jätte bra på banan i hopp o dressyr, men när jag rider ut så ska han bara vända hem igen och håller på och fjantar sej, han blir väldigt het och stutsig, reser sig och så bara för att få gå hem, skulle ochså behöva några tips om hur man kan få hästen att veta att det är jag som bestämmer, och inte han. några övningar som jag kan göra mm. jag köpte honom av en tjej som var rädd för honom och på så vis tror han att han får bestämma. snälla hjälp mig! han har nyss fått ny sadel som ligger bra och har kollat upp hans andra grejor och de e inget som skaver lr ligger dåligt på nåt vis. tacksam för svar!!

Sv: NÅn??

Kolla mina tips i tråden enkla övningar i det här forumet :)

Sv: NÅn??

ok. men alltså, de har jag testat och han gör allt det där utan problem i paddocken o på stallplanen, men hur ska jag få honom att komma till mig i hagen på ett enkelt sätt utan godis och hur ska jag få honom att sluta försöka vända när jag rider...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 367
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 412
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar