Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Meibla

Trådstartare
När man har småbarn?
Flyttade hit för en månad sen med f d sambon, men han stack efter en vecka.. å jag känner inte en människa här.
Å har absolut inte en aning om vad det finns att göra i den här stan som en 1,5 åring kan ha glädje av.. förutom öppna förskolan :crazy:
Kan va skönt att få komma hemifrån och träffa folk ibland
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Jag bodde ensam med sonen i Norrköping när han var bebis, och vi var ofta ute i Himmelstalundsbadet, och parken med samma namn. Det fanns, då iallafall, ganska mycket att titta på och göra med en liten en.

Bibblan hade också lässtunder för mindre barn, och där kunde man träffa andra vuxna med.

Kolla om det inte arrangeras promenadgrupper, här i stan görs så, och infon brukar finnas både på öppna förskolan och i tidningen. Här går promenaderna ofta ut till Oset eller längs Åpromenaden, jättebra initiativ tycker jag, både barn och vuxna får ut något av det!
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Oh tack för tipsen. :bow:
hur kommer man till Himmelstalund på smidigaste sättet?

Ska kolla på öppna förskolan om det finns nån promenadgrupp
 
Senast ändrad:
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Oj, det minns jag inte, det är snart 16 år sedan jag var där...... Men det går nog spårvagnar dit skulle jag tro. Eller bussar. Fast just spårvagnarna minns jag var lite knepiga att ta sig av och på, man fick alltid be någon om hjälp.......
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

ah får kolla om jág hittar nån spårvagn som åker förbi där.
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Har själv bott i Norrköping, men det var 14 år sedan, så nu har jag inte så mkt koll. Varför inte fråga de andra på öppna förskolan??
Badhuset har du ju iaf (det inne i stan, himmelstalundsbadet har jag aldrig varit på), tror att det borde finnas typ kyrkans barntimmar fortfarande (det gick jag på när jag var liten)
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Oh tack för tipsen. :bow:
hur kommer man till Himmelstalund på smidigaste sättet?

Ska kolla på öppna förskolan om det finns nån promenadgrupp

Det beror på var man bor. Om man bor nära folkparken är det en fin promenadväg genom parken förbi kapellet.

Annars är ni välkomna ut till Skärblacka & hälsa på härute på landet :D
Har en 2,5åring som kan leka (eller slåss )med din son :smirk:

Är det ngt mer du undrar om norrköping så går det bra att maila eller skicka ett pm.
En ganska nice stad om än lite svår att lära känna folk i :)

Har själv bott här i 6 år till hösten...
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Har en bit te folkparken tyvärr (bor i Hageby) dock är det ju gångavstånd alt så går ju bussarna, så dit kanske man skulle försöka ta sej nån dag.

Blacka lät ju inte heller helt fel.. saknar landet :crazy:
Dock har jag en dotter och inte en son ;) men hon skulle nog gilla att leka med honom ändå. :D
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Har en bit te folkparken tyvärr (bor i Hageby) dock är det ju gångavstånd alt så går ju bussarna, så dit kanske man skulle försöka ta sej nån dag.

Blacka lät ju inte heller helt fel.. saknar landet :crazy:
Dock har jag en dotter och inte en son ;) men hon skulle nog gilla att leka med honom ändå. :D


Folkparken är ju annars en höjdare bara det på sommaren, med stora grönområden & rolig lekpark..

Jag har också en dotter..så det är inget problem :smirk:
Bussarna går ju rätt okej även ut på landet. Annars kanske vi skulle ta en fika på stan ngn dag?
Jag pluggar så är på campus ett par dagar i veckan..
 
Sv: Nån som vet vad det finns att göra i Norrköping

Har vart i folkparken en gång.. men d va för 2 år sen, så jag kommer inte ihåg så mkt mer än att d fanns en minigolfbana :D

En fika på stan hade inte suttit helt fel... dit hittar jag ju iaf :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 413
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 460
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp