Nån som varit med om samma sak?

Anna_Lillen

Trådstartare
Min lillasyster åkte in till sjukhuset igår med 34 grader i temp och med något som mamma trodde var bihåleinflammation. Dom fick en röntgen för att kolla bihålerna men hittade istället någonting i hjärnan som inte ska vara där :( hon har haft kraftig huvudvärk senaste veckan och kräkts i perioder men annars mått bra. Tack och lov sitter det i hålrummet i hjärnan och har alltså inget fäste men ändå, saker som sitter i hjärnan låter så läskigt i mina öron :crazy: hon ska magnetröntgas idag vid 15.

Det känns så otroligt jobbigt! Min lillasyster är så liten ju, bara 3år. Hon ska inte må dåligt :cry: vi tar en dag i taget och ser...just nu kan jag knappt tänka...

nån som varit med om nåt liknande och hur blev det? Behöver lite tankar och sånt just nu...:cry:
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Ojdå! Vilken ångest ni måste ha :cry: Jag är ledsen för jag kan inte säga ngt om det, kan inget om sådant här men jag vill skicka tröstkramar och hopp iallfall.
Jag hoppas verkligen det inte är ngt farligt och att läkarna ska säga att det är ngt helt normalt.
Kramar i mängder!!!
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Tack så mycket! Ska åka upp till sjukhuset nu och hälsa på henne och så innan hon ska sövas :(
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Jag vill bara sända Er en jättekram och hoppas att allt går bra.

Har inga andra ord. *kramar om hela din familj*
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Vi väntar fortfarande på att mamma o pappa ska ringa och säga hur det har gått :( var uppe en stund förut, hon såg så trött ut idag och dom hade satt henne på dropp, hon hade ont och hade kräkts hela natten och inte fått i sig nån frukost!
Vi gav henne ett album med bilder på familj, djur och nära släkt och vänner. Hon blev jätteglad och visade alla sköterskor sina bilder :love:

Den här väntan är jobbigast av allt...:cry:
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Oj vad jobbigt.
Det låter inte så bra det där.
Du får berätta vart efter hur det går.

Men jag brukar tänka på Niclas Strömstedt i sådan här situationer.
Han föddes med en tumör i hjärnan, men det gick ju bra för honom i livet i alla fall.
Eller hur?

Och det var ju jättelänge sedan, nu så är sjukvården ännu bättre på sådant.
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Nej usch, vad jobbigt. Hoppas att allt går bra för henne! Skickar stora kramar och tankar åt er, och framför allt till din lilla syster!
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Usch vad hemskt!

Tänker på dig, din familj men framför allt på din lillasyster..

Många kramar
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Väntar fortfarande på svar :( hon var vaken nu och lite piggare så det är ju bra! Men vill veta VAD det är...
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hoppas att det gått bra! Lite tröst kanske är att de tydligen vet väldigt lite om hur en ung frisk människas hjärna SKA se ut. I regel hjärnkollar de bara äldre människor, då de vet att det finns problem. Det var i alla fall vad de sa till min lilasyter när de hittade något konstigt, oförklarligt på hennes bilder.
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Åhh, stackars er, vilken ångest. :cry:

Jag hoppas att ni har fått veta lite mer och att det är åt det positiva hållet!!

Skickar massor av värmande kramar till dig och din familj! :love:
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Jag tänker på dig och din lillasyster.

När min bonusbror var i 14-årsåldern upptäckte läkarna en hjärntumör. Han hade förmodligen haft den flera år, bla dragits med huvudvärk och synrubbningar men ingen misstänkte en tumör. Lång historia kort så opererades han, är idag ca 30 år senare, fortfarande frisk och det har gått bra för honom i livet.

Idag är läkarna mer kunniga och det finns bättre hjälpmedel så tappa inte modet.

Kramar Eva
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Dom har fått fram att det inte rör sig om nån tumör, det är dom rätt säkra på men dom vet inte heller vad det är istället. Vad det är för konsistens, hur dom ska få bort det eller nåt...men det kommer krävas en operation för att få bort det, så mkt vet dom än så länge! Idag skulle vi få ett bättre svar...
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hej! Tänkte bara kolla hur det gått, det är några dagar sedan sist?

Hopaps att allt går bra med henne!
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hej alla!

Det har gått riktigt bra faktiskt! Det är dock en hjärntumör men den snällaste och mest långsamväxande som finns. En operation är avklarad så nu har hon en shunt i huvudet som ska lätta på trycket. Dom är uppe på sjukhuset just nu för att få reda på om och när det ska opereras. Kanske opererar dom bort tumören, annars låter dom den vara eller så kanske den går att medicinera bort.

Agnes har fått vara hemma i helgen och varit pigg och glad som vanligt så det känns ju jätteskönt!
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Åh, vad skönt att det inte var så farligt ändå!
Kram till er allihopa!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 534
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 513
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 322
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 659
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp