Nån som varit med om samma sak?

Sv: Nån som varit med om samma sak?

Tack!

Ikväll ska vi äta middag ihop hela familjen innan dom ska åka upp till sjukhuset...
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

håller alla tummar och tår och hoppas allt ska gå bra med lilla söta vackra flickans op.... tänker på er!
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Blir rörd till tårar av att läsa om din fina, gulliga lillasyster. Allt jobbigt hon måste gå igenom.:cry:
Hoppas att hon snart mår bättre igen. Att operationen går bra så att hon snart får komma hem igen.
Sänder Kramar till Er alla!
Tänker på Er.
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Tack :love: mamma ringde igår kväll och då höll läkarna på att sy igen allt. Operationen hade gått bra, 75-80% av tumören hade tagits bort och det var bättre än väntat. Men det är väl nu den jobbiga tiden börjar? Med cellgifter och allt det onda efter operationen....men har vi kommit såhär långt så klarar vi det med :)
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hoppas nu att allt går bra och att cytostatikan tar död på resten av tumörcellerna och att det ALDRIG kommer tillbaka.

Har ni fått något namn på sjukdomen ?
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hej
Hur har det gått med din lillasyster? Jag tänker på er. Hoppas att allt ordnar sig och att hon snart mår bättre.
Kram Camilla
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hej och tack för omtanken! Det har gått rätt bra men väldigt mycket upp och ner, Igår väcktes vi av ett samtal från sjukhuset, pappa ringde och grät och sa att Agnes var mycket sämre, hon var helt borta och det kändes som hon hade gett upp nu. Vi fick slänga oss iväg, jag helt hysterisk självklart, och kom upp till sjukhuset där ingen kan säga NÅNTING! Då blev jag galen och krävde att doktorn skulle komma och ge oss raka svar, hur svårt kan det vara när dom ser sånt här dagligen? Till slut kom det en doktor och sa att det kunde bli såhär men det var inget att oroa sig för och dom skulle öka kortisonet så svullnaden i hjärnan skulle gå ner. Kunde ingen ha sagt det innan? Mamma o pappa hade då suttit och gråtit ett antal timmar vilket är helt förståligt efter 5 veckor uppe på sjukhuset under press och oro...

Nog om det! Idag var hon mycket bättre, har öppnat båda ögonen eftersom svullnaden har gått ner märkbart mycket, säger hela meningar, börjar fokusera blicken och äter och dricker bra. Jag fick sitta i hennes säng och hon låg på mig för sjukgymnasten hade ordinerat kroppskontakt. Så där låg vi i en timme och hon ville inte att jag skulle gå sen :love: Nu går det åt rätt håll och det känns underbart skönt!

Lite nya bilder som jag hoppas ni ser, för mitt pixbox krånglar lite. Några av bilderna ser rätt hemska ut eftersom hon är blek och svullen. http://www.pixbox.se/alb_show_id169856_page0.html
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Jag såg de nya bilderna. Så söt hon är med sin rosa napp! Hemskt att hon ska behöva lida så.
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Herregud vilken söt flicka :love: :love: En riktig kämpe :bow:
Håller alla tummar och tår för att allt ska bli så bra och gå så lätt så möjligt i fortsättningen.
Massa peppkramar till dig som underbar storasyster !:love: :love:
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Tack båda två :bow: Jo hon kämpar på bra! Igår lyckades hon få fram att hon ville ha lite godis och en boll när vi kom upp idag så jag får väl ge mig iväg till affären sen då ;) skönt när hon är så pass pigg så hon kräver saker och ting
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Vilken kris ni går igenom!!

Så skönt att höra att hon visar vad hon vill. Förstår att det ändå är svårt för alla er anhöriga.

Hon är vansinnigt söt din lilla syster, och ni är jättefina båda två på det kortet du har henne på magen, för det är väl du?

:love:
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Hon är oerhört vacker mitt i bedrövelsen.
Nu så kommer nog allt att gå bra.
Jag tror inte att man ger cellgifter till så små barn.
Utan jag tror att man strålar bort det sista sedan.

Har du läst om Niklas Strömstedt ännu?
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Anna_Lillen, exakt vad är det för diagnos din lilla tappra syster har ? För mig som doktor är det så svårt att hänga med utan latinska namn :o
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Åjo, nog får små barn cytostatika...

Det finns en hel del bloggar om cancersjuka barn och den väldigt tuffa behandlig som de går igenom och tro mig, de får cellgifter om det behövs.

Vill inte lägga in nån adress här, det känns som en deprimerande trådkapning i så fall.

Heja lilla söta Agnes ! Jag tänker på henne ! Och på familjen. Krama alla nu Anna_Lillen, särskilt din fina lill-syrra
 
Senast ändrad:
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Ville bara skicka lite styrkekramar. Jag tänker på er och tittar in på tråden då och då. Sitter just nu med tårar i ögonen och tycker att livet är allt bra jävligt coh orättvist. Din lillasyster är underbart söt.
SKa gå och krama om mina barn nu.

Kramar!
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Ska försöka svara er alla i ett o samma inlägg :smirk:
Ja, det är jag på bilden också så tack för kommentaren :D
Hon kommer få cytostatika men såg att det redan var någon som hade svarat på den frågan innan.
Hm latinska namn :crazy: jag har inte varit med så mycket då doktorn har berättat utan tyckt det känns skönare att stanna hos Agnes då mamma o pappa varit iväg istället. O när dom kommit tillbaka så har dom ju förklarat för mig på ren svenska så att säga. Men jag vet inte vad det heter, godartad tumör i hjärnan, satt runt synnerven och har även påverkat hormonbalansen eller om det var hormontillverkningen :crazy: nåt av det! Det som sitter kvar nu av tumören trycker olika mycket så hon ser ibland fast båda ögonen är öppna, hon pratar klart och tydligt ibland och hänger med o helt plötsligt tappar hon allt och blir tyst eller viskar fram svaren eller får inte fram nåt alls. Likadant med hörsel och rörelsförmågan...allt går lite upp och ner.

Igår var hon mycket mycket bättre så då fick hon till och med åka en liten sväng i rullstol och komma ner på sin vanliga avdelning för att hälsa på där. Känns skönt när det har gått från ingenting till så pass bra på bara två dagar :bump:

Tack en än gång för all omtanke och alla snälla saker ni säger :bow:
 
Sv: Nån som varit med om samma sak?

Tyvärr går det inte att få ihop all din information :crazy:

Man ger inte cellgift till en helt godartad tumör. Fråga gärna efter det riktiga namnet så kan jag kanske förklara bättre vad som händer ?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 534
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 513
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 322
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 659
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp