Nån som använder NONI till sin häst?

L

Lea

Ja, som sagt, är det nån som ger sin häst noni? Jag har sett att det börjat komma ut på marknaden för djur och undrar vad ni som använder tycker om det? Jag har använt det till mig själv och tyckte det var jättebra, lite dyrt bara. Men...vad tycker ni?:bump:

Sv: Nån som använder NONI till sin häst?

Sök på forumet så får du en hel del trådar, en del sammanslagna så man får bästa möjliga överblick. Där får du mycket information från de som provat NONI.

För egen del tycker jag det är helt oförsvarbart miljömässigt att använda det, rent ekonomiskt är det en katastrof. Vi FICK en provflaska som samtliga hästar vi provat det på vägrat äta. Fullblodet tappade dessutom matlusten för dagar framöver, trots att vi totalsanerat hans krubba.

Det luktar AS, och smakar tydligen likadant. Hundarna fick också en provflaska, med samma resultat. De vägrade äta. Vi kunde dessutom inte vara i köket när vi hällt upp det till dem, för det luktade så vidrigt. Apträck kanske är det närmsta man kan beskriva lukten...

Sök på forumet så får du en hel del trådar, en del sammanslagna så man får bästa möjliga överblick. Där får du mycket information från de som provat NONI.

För egen del tycker jag det är helt oförsvarbart miljömässigt att använda det, rent ekonomiskt är det en katastrof. Vi FICK en provflaska som samtliga hästar vi provat det på vägrat äta. Fullblodet tappade dessutom matlusten för dagar framöver, trots att vi totalsanerat hans krubba.

Det luktar AS, och smakar tydligen likadant. Hundarna fick också en provflaska, med samma resultat. De vägrade äta. Vi kunde dessutom inte vara i köket när vi hällt upp det till dem, för det luktade så vidrigt. Apträck kanske är det närmsta man kan beskriva lukten...

Dyrt - jo det är sant. Omiljövänligt - också sant. Smakar illa - både sant och inte sant. I början smakar det lite som spya tycker många. Gorgonzola har jag också hört. Jag tyckte det var vidtigt i början men sen när man vänjer sig är det inte så farligt. Ang att ingen ville äta det beror säkert på dess främmande lukt. Det kommer ju från Tahiti så det är en väldigt främmande lukt som de kanske trodde var farlig. Inget de kände igen liksom.
Personligen mådde jag jättebra av att dricka noni. Verkligen jättebra. Men som sagt när jag sen var psykiskt på topp slutade jag använda det och sen dess har jag inte tagit det. Om jag skulle må dåligt igen skulle jag definitivt ta det, men plånboken är helt emot det :p
Det är säkert så att alla inte mår bra av noni, har säkert bara verkan på vissa personer, som med allt annat :bump:
Fler får jättegärna säga sin mening:banana:

varför svara i en tråd där TS eftersöker folk som har testat en sak, om du inte ens har en aning om vad det är? Då har du ju troligen inte testat det. och hamnar utanför målgruppen...

To that. Det är bara irriterande!

Det är ju bra om det funkar, men kanske var det bara en placeboeffekt? P1 på radion har ett program som heter Kaliber, som tar upp många intressanta saker. Lyssnade på det en dag ang NONI och det framkom att trots mängder med tester (i Sverige och utomlands) så hittar de inga som helst bevis för att det innehåller något som kan vara bra för kroppen, förutom det som normalt finns i en fruktjuice (vitaminer etc). Så jag skulle nog tro att det är en marknadsföringsfråga.....

Ang häst; jag har själv inte gett det till mina hästar men en mkt god vän har gjort det i ett desperat försök att få sin häst frisk. Pris ca 400:-/liter!!!!! Det fungerade inte. Hon gick back med massa tusenlappar.

Jag tror att det mesta med såna hälsoprodukter är psykiska - om du är övertygad om att de ska uträtta underverk, så gör de säkert det. Sen om det är NONI eller ProViva tror jag inte spelar så stor roll.

varför svara i en tråd där TS eftersöker folk som har testat en sak, om du inte ens har en aning om vad det är? Då har du ju troligen inte testat det. och hamnar utanför målgruppen...

Det var väl lite elakt och hårt. Någon har kanske tid att svara. Man får väl ställa vilka frågor man vill.

jag hade en vännina som sålde det. jag prövade till mig för bla. min trötthet och till min dotter för hennes astma. det hjälpte varesig mig eller min dotter ett dugg. prövade till min exemhäst, inte heller där blev det någon effekt alls.

det ända det gjorde va att göra stort hål i plånboken. dessutom innehåller det ju mest druvjuice. mins jag inte helt tokigt så är det 98%druvjuice och 2% noni.

det finns en annan tråd med jättemkt. åsikter om nonin om du söker på det.

noni kan vara lurigt för att de finns massa "falsk" noni på marknaden, va jag har hört ska man använda glasflaskan som är "bubblig" funkade väldigt bra för min mage, men som sagt väldigt dyrt :( jag gav min häst de ett tag å hon gillade de :d å fick väldigt fin hårrem, men nu får hon bara min å b vit... men bara testa :) fast de tar ju typ 90 dagar innan man kan förvänta sig resultat...

Fick en provflaska av en som är "agent" på det eftersom det hjälper mot allt!! Jag har dock inte provat detta universalmedlet ännu.. Kanske skulle hälla lite på våran ladugård som blev sne i stormen?? Vem vet den kanske är rätad och nymålad dagen efter??

... men som sagt väldigt dyrt :(

För det djur vi hade varit intresserade av att använda det på (hund) hade det kostat ungefär 2000-3000 kr/månad i den dosen som rekommenderades. Tror inte det....

Jag är själv inte ett dugg kräsen vad gäller vad jag stoppar i mig (äter t ex surströmning och tycker inte lukten är något problem), men detta hade jag ALDRIG kunnat förmå mig att dricka.

Fick en provflaska av en som är "agent" på det eftersom det hjälper mot allt!! Jag har dock inte provat detta universalmedlet ännu.. Kanske skulle hälla lite på våran ladugård som blev sne i stormen?? Vem vet den kanske är rätad och nymålad dagen efter??

Sanslöst kul kommentar!:rofl: :rofl:

Som någon skrev så har det ju gjorts väldigt många tester på Noni och det verkar ju helt klart som en fin marknadsförings bluff.

Saker som låter för bra för att vara sant är ofta just för bra för att vara sant!

Håller tummaran för din lada! Hoppas på en fortsättning... vad sägs om lite före och efter bilder. :devil:

Alltså, ren bluff, har sett en dansk dokumentärundersökning av det amerikanska företaget som säljer denna otroligt dyra, illasmakande druvjuice och dessutom påstår att den botar i prinicp allt (inkl cancer)... det är försäljning grundat på pyramidföretagande - därför så dyra priser, ren bluff - finns massa på nätet om detta
Massa druvsocker fungerar uppiggande och har säkert placebo effekt men fy att lura folk så.

Se artikel nedan också:

Tvivelaktig marknadsföring av Noni juice

SKELLEFTEÅ
Fruktdrycken Noni juice säljs återigen med olagliga hälsopåståenden. Juicen säljs via personliga nätverk och på homeparties i södra Sverige påstås Noni juicen ha en mängd medicinska effekter.

- Det är förkastligt. Den får inte marknadsföras som att den har medicinska effekter. Noni juicen är ett livsmedel, säger Roger Johnson, Skellefteå, en av återförsäljarna.

NV har tidigare berättat om den omdiskuterade fruktdrycken som fått många anhängare. En liter kostar cirka 360 kronor och den säljs inte ute i butikerna utan endast på nätet och via privatpersoner. Noni juicen är en fruktdryck som är rik på vitaminer, mineraler och antioxidanter. Men i ett informationsblad om Noni juicen, som nyligen delades ut på ett homeparty, står att den även har positiva effekter på en rad sjukdomar, bland annat cancer, hiv och diabetes.

Livsmedelsverket förbjöd försäljningen av Noni juice 1998, just på grund av olagliga hälsopåståenden. 2003 upphävdes förbudet, då Noni juicen godkändes som livsmedel av EU-kommissionen. Däremot är det fortfarande olagligt att påstå att juicen kan förebygga eller behandla sjukdomar.
EU:s vetenskapliga kommitté rekommenderar ett maxintag på 30 ml per dag. I marknadsföringen av Noni juice står att det är vanligt att ta mellan 15 ml och 250 ml dagligen. Och îi samband med mycket allvarliga problemî kan man under kortare perioder dricka upp till 1 liter om dagen.

- Detta är allvarligt, vi vet inte konsekvenserna av större mängder, anser Jolanda Girzl, konsumentrådgivare i Karlstad.
- Normaldosen är 30 ml men människor avväger själva hur de vill dosera. Juicen går ej att överdosera, möjligen kan man få en kraftig utrensning av mage och tarm, hävdar Roger Johnson.

Enligt EU:s vetenskapliga kommitté finns inga belägg för att Noni juice skulle ha särskilt positiva effekter på hälsan jämfört med annan fruktjuice.
- Just detta bör uppmärksammas av konsumenter, säger Reggie Vaz, avdelningsdirektör på Livsmedelsverket i ett pressmeddelande.

Missledande marknadsföring. Noni juicen marknadsförs återigen med olagliga hälsopåståenden.

:confused: Är det någon som vet om man ska utföra någon rituell dans under tiden man väntar?!
Det verkar inte fungera på ladan..
Men den kanske inte har hört talas om placebo-effekt?:D
Eller vänta lite, nu tycker jag att den börjar se lite rödare ut!
Jag återkommer!

säges bota bland annat cancer, hiv och ge män större *****....
Precis som 1800-talets "snakeoil" medicin som skulle bota allt mellan himmel och jord och innehöll mest sprit...
:smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 476
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat