Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

S

Spraka

Kan man ha hund trots att man reagerar på saliven (när hunden slickar en i ansikte, på armar osv, då det blir rött och klias)?

Nån här som har det likadant som trots det har hund? Finns det nån salva man kan ha mot det eller medecin lr liknande :confused:
 
Sv: Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

Min syster är det och hon har 2 hundar, som hon lärt att matte slickar man inte på, så för henne går det utmärkt :D
 
Sv: Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

Jag! Jag undviker att de slickar mig allt för mycket. Speciellt på halsen och i ansiktet. Jag är iofs ändå inget fan av slickande hundar. Men visst kan jag bjuda på det vid speciella tillfällen ;)

Sen är jag allergisk mot de strån de har under halsen. Så om vi brottas och jag har kortärmat så kliar det som attan och jag får massor av röda utslag (som förvisso försvinner rätt så fort, men det KLIAR!) Så antingen tar jag det, eller så ser jag till att inte brottas utan långärmat :p Nåja, nu är det väl inte stråna i sig jag är allergiska mot, men de rispar antagligen huden lite eller något liknande...

Salva eller medicin? Nja... Försök att unvika det tror jag...
 
Sv: Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

Jag var allergisk mot det mesta. Gummi, pälsdjur, mjölk, pollen (stavning?) vissa blommor mm mm
Sedan tog morsan mig till en homopat och efter några år är jag nu helt frisk. Eller nja...katter reagerar jag fortfarande på, speciellt om de är innomhus och långåriga.

/Jenny
 
Sv: Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

Mina hundar får helt enkelt inte slicka på mig.
Vet fler med samma problem, och det är lätt att lära en hund att inte slicka. Mina slickar min pojkvän, men inte mig.
 
Sv: Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

Kan man ha hund trots att man reagerar på saliven (när hunden slickar en i ansikte, på armar osv, då det blir rött och klias)?

Nån här som har det likadant som trots det har hund? Finns det nån salva man kan ha mot det eller medecin lr liknande :confused:


Vad jag tror så är det inte saliven man är allergisk mot utan allergener som finns utanpå hunden. Men eftersom hundar tvättar sig med tungan så finns det ju även i munnen.

Jo, jag har själv det problemet, men en av våra hundar. Jag reagerar även på armar och händer om jag brottas eller klappar för mycket på hunden. Det är olika från hund till hund. Vissa klara jag utan några som helst problem. Jag använder tvål och vatten i första hand. Blir det för illa så tar jag bara lite vanlig kortisonsalva och smörjer på. Men jag försöker undvika det.
 
Sv: Nån här som är allergisk mot hund? Saliven?

Japp, jag har det. Min tjej har lärt sig att man inte får slicka på matte. Även om jag kan reagera på henne lite ändå (när hon ligger tätt intill bar hud). Jag tål henne dock bättre nu än när vi just skaffade henne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 554
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp