Namntråd för föl 2014

Sv: Namntråd för föl 2014

Har redan tänkt på det ;) och på Fair and Square......
Och på en annan massa namn :D
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Åh,åh nu kom jag på en på C
Cocktail!!!!

Nu ska jag sluta bomba tråden, men Gimlet, Cuba Libre....
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd för föl 2014

kl
jag har en hel del huvudbry inför nästa år då jag, om allt går vägen har fyra fölungar som ska ha namn.
Två med begynnelsebokstav G, en med R och en med C. Ska gå att komb med OnTheRocks, kan vara roliga drinknamn men också ngt helt annat men max nio bokstäver..

Så är är det pust stånk och stön redan:D

Gin Fizz
Greyhound
Geting
Gimlet
Godfather
Galliano

Campari
Cranbuie
Camelon
Crillo
Cazper

Rossini
Ruby
Rubytini
Rally
Razzita
Razzini
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Ja det kan gå om jag skriver ihop det eller kanske blir konstigt..

Glömde fråga om ni har ngt kul på D också? Vårt nya sto har begynnelsebokstav D och hon kommer ur Dramalinjen så vill gärna fortsätta på det där också.:)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Ja det kan gå om jag skriver ihop det eller kanske blir konstigt..

Glömde fråga om ni har ngt kul på D också? Vårt nya sto har begynnelsebokstav D och hon kommer ur Dramalinjen så vill gärna fortsätta på det där också.:)
Drink!! :D
 
Sv: Namntråd för föl 2014

KL
Hur går det för alla med era namn?
Är det fortfarande samma som gäller eller har ni kanske äntligen bestämt er?
Jag är fortfarande rätt säker på Fairytale och Fair Enough, men ibland slår det riktigt slint i min hjärna. Då säger min man NEJ, NEJ, NEJ!! :D
Alla namn som jag hittar på låter visst som galopörer :D
Det fanns ett meriterat sto för länge sedan som hette Fairy eller var det Farida?

Om jag får ett föl ska den heta Primula eller Rudolf eller iaf kallas för det.
Ragnar går inte heller av för hackor.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Lilla Åskan finns det ju en seriehäst som heter kom jag på, om du gillar att döpa efter sånt? Det är ju hingstnamn. Åskmolnet tror jag också är ett namn på en fiktiv häst, kan bara inte placera det...

Åskmolnet är även namnet på en riktig hingst (godkänd?) som tävlades av min fd tränare :) Fint namn dock!
 
Sv: Namntråd för föl 2014

*KL*
Har ett namn som jag gärna kommer ge ett stoföl, det är samma namn som min Farfars fars häst hette.
Men nu vet man inte om det blir ett sto, eller om det blir en bra häst. Det "speciella" namnet kommer jag bara ge till en stoföl som jag vet att jag kommer behålla.
Så jag behöver lite "backup"-namn.
Blir det ett sto (som jag inte vill behålla) vill jag gärna att namnet börjat på bokstaven P. Vill gärna att namnet låter elegant. Har kommit på Pavlova.
Blir det en hingst, så vill jag gärna att namnet börjar på bokstaven S. Har inte kommit på något bra namn, min man föreslog Gravedigger, men det låter inte så hemskt elegant.. eller början på bokstaven S.

Så kom gärna med förslag! :)

Tack!
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp