Namntråd för föl 2014

Sv: Namntråd för föl 2014

*knapplånar mig själv*
Jag har ju åt minstingen fem namn som inte är registrerade i swb som är mina "första" så jag hoppas på att få ha kvar dem
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Ja det kan gå om jag skriver ihop det eller kanske blir konstigt..

Glömde fråga om ni har ngt kul på D också? Vårt nya sto har begynnelsebokstav D och hon kommer ur Dramalinjen så vill gärna fortsätta på det där också.:)

Delete
Disarita
Disaronno
Dooley
Diaz
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Mitt sto väntar ju föl efter Sir Oldenburg, så har funderat lite på Sir ihop med något namn på F eftersom mamman heter Fendi. Men som rostad säger så är ju Sir ganska vanligt.

Annars har jag tänkt på Silke, Sinatra, Sinai. Kanske Silvia om det blir ett sto men jag tror nog det blir en hingst. Ett namn som är ganska coolt tycker jag är "Step aside".
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Namnet Sir förpliktigar ju ganska mycket, det låter som om man har höga förväntningar då.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Namnet Sir förpliktigar ju ganska mycket, det låter som om man har höga förväntningar då.

Fast jag har väldigt höga förväntningar på fölet ;)
Låter kanske lite "over the top", men jag hoppas på att fölet kan gå hela vägen. Blir den så fint som jag hoppas på, så kommer jag satsa på OS. Låter som jag drömmer mig bort :angel:
Men blir den precis som jag önskar, så kommer jag lägga ner hela min själ och varje slant på denna häst. Den kommer i så fall få de bästa möjligheterna. Har den ultimata tränaren och anläggningen, för att uppnå målet. Saknar bara hästen, stoet har fått fel start i livet och är nu för gammal för den typen av mål ;)
Blir det en hingst kommer jag definitivt visa den på bruksprov, om den uppfyller de krav som jag ställer hos det kommande fölet. :p

Synd att "over the top" börjar på O, annars hade det kanske varit ett passande namn ;)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Jag har förstått att du har bra hästar, klart du ska satsa !!! Over the top är fint.

Kl
Egentligen skulle jag vilja ha ett namn som påminner om fölets mormor Ninja, men vet inte hur man hittar ett namn som inte låter krystat. Ninja dog i kolik endast 7 år gammal och jag skulle gärna hedra hennes minne.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp