Namntråd för föl 2014

Sv: Namntråd för föl 2014

:rofl:
Du har aldrig hört en smålänning försöka säga Orvar, va? :rofl: :rofl:
"Ååavah"... typ

(det är därför jag undviker R i namnen, även om jag själv kan uttala dem...)

Hahahah dör. hörde i huvudet både en smålänning och en hallänning säga "Orvar". Klokt av dig att tänka så ;)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Mitt sto L´Lime kj e. Cardento väntar föl efter Pessoa VDL. Det ska vara ett namn som börjar på L. Gillar engelska ord. Försag någon?
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Mitt sto L´Lime kj e. Cardento väntar föl efter Pessoa VDL. Det ska vara ett namn som börjar på L. Gillar engelska ord. Försag någon?

Min spontana tanke;
Lissabon (huvudstad i Portugal)
Lissandra (från spelet Leauge of Legends)

L'Lime + Pessoa
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Mitt sto L´Lime kj e. Cardento väntar föl efter Pessoa VDL.

(Key) lime pie;)
Limbo
Lissard
Lemongrass
Lockdown
Lacrimosa
Leslie
Lumberjack
Legacy

Lord voldemort :P
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd för föl 2014

Några på O och utan R, kanske inte några direkta kopplingar till föräldrarna dock.

Oktavia
Oktav
Ossie
Ozzy
Oktan
Ojsan
Okay
Oksana
 
Sv: Namntråd för föl 2014

KL

Jag funderar på ifall det går att få ihop något bra namn utifrån mitt stos namn, pappa och eventuellt morfar.

Stoet heter Oktawia och hon är e.Nikson u.Omerta ue.Olten. Oktawia är dräktig med Dahlwhinnie. Oktawia har en helsyster som heter Olza - funderar på att ev spinna vidare på ett O-namn...

/Lizzie
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Oktawia härstammar ju från okta som betyder typ åtta. Och därifrån kan man ju spinna vidare en del:
Oktav, Oktett, Oktagon osv...
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Jag vet inte om det är nämnt förut, men Ossian tycker jag är väldigt vackert. Kom att tänka på det eftersom Ossian har namnsdag på min födelsedag :D

Sen har det ju "ss" i sig och på så vis en viss koppling till Cassis :)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Omnimus
orkan ( passande idag;))
Ollwinn
opal
orange is the new black ( googlade "o", detta var vad som kom upp:D)
omega
ofelia
orfelinda
owl
orkester
 
Sv: Namntråd för föl 2014

orange is the new black ( googlade "o", detta var vad som kom upp:D)

Ha ha - det var ju lite kul namn faktist. Mest för att mamma häst är svart och pappa häst är svart - och jag förväntar mig att det ploppar ut en liten svart söt sak. Dessutom är en av mina favoritfärger orange och mitt svarta sto är skitsnygg i orange :p

/Lizzie
 
Sv: Namntråd för föl 2014

KL
Hur går det för alla med era namn?
Är det fortfarande samma som gäller eller har ni kanske äntligen bestämt er?
Jag är fortfarande rätt säker på Fairytale och Fair Enough, men ibland slår det riktigt slint i min hjärna. Då säger min man NEJ, NEJ, NEJ!! :D
Alla namn som jag hittar på låter visst som galopörer :D
 
Sv: Namntråd för föl 2014

kl
jag har en hel del huvudbry inför nästa år då jag, om allt går vägen har fyra fölungar som ska ha namn.
Två med begynnelsebokstav G, en med R och en med C. Ska gå att komb med OnTheRocks, kan vara roliga drinknamn men också ngt helt annat men max nio bokstäver..

Så är är det pust stånk och stön redan:D
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp