Namntråd 2013

Chicolinas

Trådstartare
Det närmar sig fölsäsong 2013 och vi kan nog alla behöva lite inspiration!

Vad har ni för namnideer till era kommande föl?

Själv väntar jag för med mitt sto Chicolina e. Chicos boy betäckt med hingst e. Canturano, så ett namn på C är givet från mitt håll
Tänkt mig något i stil med kanske Chock eller Celeste
 
Sv: Namntråd 2013

Kl

Jag behöver verkligen hjälp i med fölen som kommer.

Väntar ett föl e Ampere och u ett sto e Briar som heter Brindisi. Jag har till de två tidigare fölen lyckats kombinera i hopp stoet och hingstens namn rätt bra tycker jag. Hennes först var E Lingh och den heter Blingh Blingh, årets föl är e: Rausing och den heter Rindi. Till fölet som kommer har jag verkligen ingen aning.

Mitt andra föl är också e Ampere och där skall namnet börja med Don om det är en hingst och Donna om det blir ett sto. Namnet som kommer därefter skall börja på hingstens första bokstav. Årets hingst föl är också e Ampere och heter Don Aparte.

Tacksam för förslag till båda
 
Sv: Namntråd 2013

Mitt sto Eveline väntar föl med Diarado.

Mina förslag till namn är:
Filly - Evida
Colt - Didrik
 
Sv: Namntråd 2013

Det är så svårt att komma på namn, total idetorka nu när man väl ska få föl. När man inte väntar föl däremot, då sprutar namnen!!

Även funderat på Cillary till mitt, lättast hade ju varit om man visste kön, jag kommer bara på stonamn.
Jag kommer väl stå där som en fån sen och inte ha nått namn på min lilla hingst ;)
 
Sv: Namntråd 2013

e. Ampere u. Brindisi ue. Briar:
- Amber
- Ampiri
- Ambrini
- Arind
- Arise
- Bampe (höhö)
- Brimere
- Bripere
- Amaze/Amase
- Amise
- Amplitude

Något som passar kanske? Bara lät fantasin flöda :D
 
Sv: Namntråd 2013

Jag har redan bestämt namn på mitt föl. :o

Ariel är dräktig med Lyckängs Rex. Blir det en hingst så kommer han få heta Rikardo (Plommonberg) och blir det ett sto kommer hon få heta Alicia. Jag är så säker på att det blir en hingst att det redan står Rikardo i försäkringen. :p
 
Sv: Namntråd 2013

Rickardo är fint :)
Åh, jag vill också ha en magkänsla, jag brukar alltid ha magkänsla, men den hör gången är det ingen magkänsla!
Jag hoppas dock jag får en liten hingst, men stonamn är dock finare ;)
 
Sv: Namntråd 2013

Jag har en tanke på namn, första stoet som fölar tror jag det blir en Primo eller en Prima. Möjligen blir Prima till Prima-Vera istället eftersom man lätt får fel tanke av Prima. Jag syftar på "Första", men på svenska tänker man ju mer på kvalité än det. Primavera betyder å andra sidan vår, vilket passar då bebis kommer födas i april. Att det blir en Prima eller Primo är för att det blir första fölet för mig och första fölet för rasen i Sverige. Då känns det bra att välja något som markerar detta. Och hittils har jag gillat dessa alternativ bäst av de jag kunnat hittat på temat...

Sto nummer två har jag däremot inte alls riktig koll på. Antar att det måste vara något utan å, ä och ö då det ska reggas i USA, men sedan... Egentligen skulle jag vilja knyta an något med att även detta är ett väldigt speciellt föl eftersom detta blir det första föl av rasen som är både tillverkad och född i Sverige, första fölis är en livmodersimport... Far och mor heter Black Pepper och RPM's Silver Persuasion och jag har inte hittat någon riktigt bra kombo på det heller.
 
Sv: Namntråd 2013

Jag har redan bestämt namn på mitt föl. :o

Ariel är dräktig med Lyckängs Rex. Blir det en hingst så kommer han få heta Rikardo (Plommonberg) och blir det ett sto kommer hon få heta Alicia. Jag är så säker på att det blir en hingst att det redan står Rikardo i försäkringen. :p

Kom just att tänka på att jag har vänner vars tvillingbarn heter just Alice och Ricardo. :D

(Fast Alice uttalas inte som man är van i Sverige utan på mera AliTCHe).

Vill du ha bra "smeknamn" kan jag därför tipsa om Ricci och Ali :angel:
 
Sv: Namntråd 2013

Nu vet inte jag vad du tänkte för fel tanke med Prima, men själv tänker jag bara på Lejonkungen.... "Prima skinka, japp japp!" :D

Annars tycker jag Primo och Prima-Vera är jättefina! :)
 
Sv: Namntråd 2013

Min fullblodsval född 2010 fick namnet Lille skutt, hans halvsyster född i år fick namnet White shadow (pappa appaloosa). Halvblodet skall ha nästa år och jag lurar på Flaffy de hex eller Magica de hex. Stoet heter Daffy... Kan ju säga att jag har beställt ett stoföl:-)
 
Sv: Namntråd 2013

Prima får ju just lite den känsla på svenska :p, annars är det femininformen av Primo. Men just därav börjar jag fundera på Prima-Vera om det blir ett sto.
 
Sv: Namntråd 2013

Scenario sto: jag se bestämt mig!!! :D det blir en Cillary

Scenario hingst: HJÄLP!! Något som passar från Chicolina-chicos boy-canturano
 
Sv: Namntråd 2013

Hingstnamn på C coming up! :D

Caliber
Candor
Carat
Casanova
Cassius
Cedrus
Celsius
Ceylon
Chans
Citadel
Cyklon
Cinnamon
Cahout
Caktus
Calabash
Chack
Challenge Me
Chapter One
Chequito
Chicago
Cisco


Nåt där kanske? :D

Tillägg: Själv hade jag tagit Chicago om jag var du, tror jag! :D
 
Sv: Namntråd 2013

ÅH! Tack :D kan garantera dig att något av dina namn kommer infinna sig om en hingst tittar ut, nu måste jag suga på karamellen, återkommer bär jag bestämt mig :D
 
Sv: Namntråd 2013

Sista dagarna i februari eller första dagarna i mars! Det är min första, och helt oförberedda, jag är redan dönervös!!
 
Sv: Namntråd 2013

Ojoj, lycka till! Förstår nervositeten... ;) Men det kommer säkert gå bra! Kanske kan jag läsa mer i dräktiga ston-tråden? :)
 
Sv: Namntråd 2013

Trodde inte man kunde vara såhär nervös, redan, men hon är ju trots allt mitt lilla hjärta :)
Ja, visst kan du det, ligger lite halvdåliga bilder på henne där med :)
 

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 304
Senast: Digbil
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Habina
·
C
Avel Mitt sto Chicolina (e.chicos boy) är nu dräktig, med Elleton e. Canturano. Jag vill ha ett häftigt namn som egentligen ska passa både...
Svar
0
· Visningar
1 750
Senast: Chicolina
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något...
2
Svar
31
· Visningar
3 843
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp