Namntråd 2012

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
Sv: Namntråd 2012

gillade Shot by Amor :) Oavsett om det blir ett sto eller hingst så ska namnet ha nåt med bägge föräldrarna o göra. O sluta med "mora/ amor"

jag har också problem.. stostammen funkar som så att om det är ett sto ska det sluta på "mora", o en hingst på "amor". Pappa heter Shooting star, o mamma bamora. Om det blir ett sto kan man ju tänka sig Samora, förutom det lilla faktum att så heter bamoras mamma.. Men det vore ändå det enda rätta.. *suck*. Om det blir en hingst så sa min kompis "shoot d'Amor" mmm, skjut kärleken.. Låter bra tills man översätter.. Så alla förslag mottages med öppna armar! :)

Har ett namnförslag på sto: :idea:
Boltimora

Namn på min favorit hästs mamma. :)

Vet att jag inte riktigt får vara med i den här tråden eftersom fölet inte kommer komma förrän 2013, men jag funderar ju på namn redan :D

Jag har rocklåtar som tema på mina föl.
2013 års föl kommer förmodligen vara e: Hampton u: Zamona (e: Zaffaran u: Monavale ue: Strong Gale)

Några bra förslag? :)

Min absoluta favoritbok när jag var liten var såklart Bröderna Lejonhjärta. Så nu sitter jag och funderar på om
inte ett stoföl skulle kunna heta Nangijala :love: eller kanske till och med Nangilima.

JAA!! Det måste du nästan döpa det till om det blir ett stoföl! Så vackert namn och som syftar på en så fin historia!!

Det blir säkert en riktig liten sagohäst :)

När jag väl skaffar mig en häst så ska den heta Fjalar, Farbror fjalar:D

Det är ju ett mycket vackert namn, men vad har man som smeknamn till Nangijala? :o

emlem; Jag hoppas det. :)
Och en Fjalar ville jag alltid ha förr. :love:

Namn på N, mamman heter Neva och pappan Ffenix?

Namn på E, mamman heter Exelencja och pappan Classic Charlie?

Namn på P, mamman heter Plannja och pappan Glaz?

Har alltid idetorka när det gäller fölnamn när det äntligen börjar närma sig fölningstider!! Ändå skriver jag listor med namn, men det klickar sällan sådär riktigt ...

Några förslag baserade på mamma och pappa häst, kul med så många föl:D

Namn på N, mamman heter Neva och pappan Ffenix?
Nevanix
Nefva
Nifixa
Nifea
Nivefix
Nafixa
Nexa
Nevafix

Namn på E, mamman heter Exelencja och pappan Classic Charlie?

Elexir
Ellarex
Ellenic
Enellice
Exar
Ejerli
E-xjarlie

Namn på P, mamman heter Plannja och pappan Glaz?
PZalga
PZalagann
Palgaz
Plagaaz
Pazannja
Pazaan
Plazaga
Plaza

Senast ändrad:

Några förslag på mamma pappa kombon;)

Cellolina (Cellolina-fux)
Mocello
Linociro
Officell
Fricolinn
Milonello
Milonna bell
Fillanna Eld
Cellmolin
Islamona
cifonn
Formel
fellicmina

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka