Namntråd 2012

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
Sv: Namntråd 2012

Namn som börjar med RO.. Och för skojs skull gärna knyter an till drömvinsten! ;) Själv har jag idétorka...

Hmm.. Jag ger mig på denna också :laugh:, verkar ha lättare att klura ihop namn åt andras föl men inte åt min:o:rofl:

Sto:
Solwind
Solariha/Solaria
Sonette
Sorba
Solera
Hera
Silvana
Hollywood
Solveig( lite för gammaldags maybe, kom bara på dt :rofl:)

Hingst:
Sol-high
Sonic
Heartbeat
Hazard
Harvey
Herkules
Hi Star
Hollywood

Ett par stycken iaf. Alla namnen börjar ju dock inte på Sol, hoppas du gillade något iaf. :laugh:

Tack för många bra förslag!:)

Hollywood har jag funderat på själv lite.. det brukar bli mer självklart vad som passar när man ser nytillskottet.. men kanon att ha en drös med namn att bolla mellan..

Solariha var fint och där får vi ju även med H:t

Känner att jag fokuserar mest på sto namn fast jag är rätt säker på att det blir en hingstunge...:angel: hmm..

Jag har ett sto, Menuette, som är betäckt med Sir Oldenburg. Morfar är Master. Namnförslag på denna kombon mottages tacksamt:idea:

En bekant tyckte att jag skulle döpa ett hingstföl till Mr. Left. :idea:

Ha ha :D hade ju vart kul! Jag är så avis på er alla som inte har islandshästar just när det kommer till namnbiten. Islandshästar måste heta någor isländskt och det blir ganska trist :P

Nu får ni bidra med namn till mig också! :D

Fader: Warsteiner
Moder: Benedictin
Morfar: Le Mans xx

Så kom med massa namnförslag, fritt fram att mixa, ser gärna att namnet börjar på B. :)

Le Mans är ju en rallybana om jag inte har helt fel, kanske fortsätta med det temat?

Bahrain
Barbagallo
Baskerville
Bedford
Beijing
Blackhawk
Buttonwillow

Wakefield
Waterford
Wellington

Detta är banor eller städer som är kända för sina banor.

Lite häftigt med Blackhawk då, har för mig att det är en krigsflygplans-modell också? Warsteiner -> War = Krig :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka