Namntråd 2012

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
Sv: Namntråd 2012

:rofl: Kan tänka mig när man ska hämta odjuret i hagen sen...

"Sscreeeeeaaaaaaaameeeeee"

Vi kallar ju Stella för Semlan, för att hon ser ut som en semelbulle med grädde på toppen. ;)

Semlor.png

Men jag ska seriöst lägga till Grädde till namnlistan.

För då skulle jag ju ha en Semla och en Grädde. :love:

Jag vill ha korta namn som inte måste förkortas till vardags.

Senast ändrad:

Där har du ju ett jättebra tema! Lite svårt med stonamn på F...

Mode
Cassini
Castillo
Clairborne
Chloe Dao
Coco Chanel
Cappellini
Cavalli

Parfym
Ciara
Calyx
Canoe
Fahrenheit
Fancy

kl

Sitter och letar igenom listor på städer bara för att få lite inspiration... Men hittar mest bara fina hingstnamn, vill ha ett sto ju :angel: På listan just nu:

(Molinna x Floricello)

Hingst: Maranello, Monticello, Maceio, Manteo, Macerio, Mothello

Sto: Maricella, Macae, Macara, Malacca, Maliana, Malindi

Snälla snälla, inte Malacca! Då lär din häst bli mobbad i Grekland. :o

För mig hör Stella och Nova ihop - men Nova är kanske för vanligt? Stjärntemat hade jag nog kört på. Castor och Pollux är väl t ex stjärnorna i Tvillingarna? Andromeda tycker jag är vackert, men du tycker nog det är för långt?

Inte för att jag tänkt att den ska till Grekland, men vad betyder det där då? :rofl: Hittade det som namn på en stad (flygplats).

Det är ett jättefult svärord. Googla "malakas" (S:et är tyst i tilltalsform) så berättar internet för dig. Den stackars hästen skulle bli så mobbad att öronen trillar av. :o

På tal om platser på M - Marrakesh tycker jag skulle vara ett bra hästnamn!

Ok, det var ingen favorot ändån ;) Har nog inget stonamn som känns rätt änsålänge :p

Det kan bli lite tokigt det där, när jag döpte Marlin så döpte jag honom efter bilmärket, men upptäckte sedan i efterhand att det nog främst kommer kopplas till en svärdfisk :rofl:

Marrakesh är fint, funderade på det men skulle vilja ha lite mer koppling till pappan med bokstäverna :)

vilka fina namn ni kommer på! Jag gillar oxå när man mixar namn med båda föräldrarna så här får ni några till om ni vill? :laugh:

Mamman: Prissma
Pappan: Niveau

Själv har ja bara kommit på Pronova, Proviva, Prinova och alla är ju lika varann o ganska tråkiga :o

så gärna tips!!! :laugh:

Prisniveau? :D (Förlåt, kunde bara inte låta bli!)
Nissima
Issey
Pivot (uttalas Pivååå - kanske du kan stava det Piveau, för att festa till det?)
Pistage
Pisteau
Nivima
Nivell
Nivesse

Tack för tipsen, Nova heter väldigt många hästar. Men att ha stjärntema har jag inte ens tänkt på, jag får googla lite namn. :)

Orion är superfint :)

Min häst heter Rigel, det är Orions starkaste stjärna. Har även döpt mina träns efter olika stjärnor, Capella, Maia, Auva.

Väntar på det allra finaste som ska döpas till Rigel :love:

Underbart namn att uttala och ovanligt :)

Jag gillade Prio mycket! Kort och bra.

En bekant tycker att jag ska döpa ett hingstföl till Mr Darcy (Hingsten heter ju Mr Right... ;))

Tackar! Det var en hel massa. Tycker jag spånat mycket själv, stoets 3:e föl hos mig men det var många bra förslag. Stor chans att det blir något av dem. Får bara se vad det blir för unge.

Prisniveau? :D (Förlåt, kunde bara inte låta bli!)
Nissima
Issey
Pivot (uttalas Pivååå - kanske du kan stava det Piveau, för att festa till det?)
Pistage
Pisteau
Nivima
Nivell
Nivesse

Ha ha ha ha Prisniveau va faktiskt rätt kul!!!:rofl::rofl::rofl:
Tack för fina tips, dom ska jag skriva upp =)

Gabbi den kan heta Marseille eller Marceille (fast uttala som Marseille :p) om det är ett sto :idea:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka