Namntråd 2012

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
Sv: Namntråd 2012

Jag ger mig in i tråden!

Mitt ridponnysto Naomi ska få ett föl med hingsten Gasque. Det blir troligtvis en brun hingst, då båda föräldrarna är bruna och mamma spått ungen till en hingst (och hon brukar ha rätt, hur ogärna jag än vill tro på det;)).

Naomi har ett stoföl sedan tidigare som heter Top Model, efter Top Nonstop. Tanken där var helt enkelt Top från hingsten och då kom sig Top Model ganska lämpligt eftersom en viss känd modell heter just Naomi.

Så, jag vill gärna ha något "vitsigt" som är kopplat till båda föräldrarna, och gärna något på engelska. :)

Så, nu är min lilla unge här! Som väntat blev det en brun hingst med bläs, men jag kan inte bestämma vad den ska heta. Nasdaq (eller Nasdaque får det nog stavas isf) ligger högt upp och även Mique (eller kanske Nique) finns också på listan, men inget känns så där perfekt. Har ni fler förslag? :D

Golden River
River of Silver (/Gold)
Rodium River
Palladium River

Sen finns även Rutenium, Osmium, Iridum, Rhenium, Koppar = Copper och Kvicksilver = Mercury/Quicksilver :)

*KL*
Jag har ett annat litet dilemma - har döpt hingstfölet till Fragrant, men kommer inte på ngt passande smeknamn! Några förslag?
534917_10150661475880951_717330950_9619194_1187182838_n.jpg

Jag tänkte direkt Frasse när jag såg honom, är ju kanske inte såå likt namnet men tycker nästan han ser ut som en Frasse.

Hittade en sida som man kan skriva in pappans och mammans namn på och då få ut en blandning av dessa.
Tyvärr inte så mkt som kommer upp men kanske kan hjälpa lite + att det bara är vanliga engelska namn.

En till sida där namnen blir lite annorlunda.

Testa och google runt lite på sidor där man kan generera fram namn finns säkert många fler bra!

ForeverYoun: Naquille kanske, enda som dyker upp nu, ska klura lite!

Haha, nej ush va gräsligt :D

Flavor: Intressant, tack! Frasse, njae, känns inte som honom. Men kom att tänka på Frans :), skulle man kanske kunna kalla honom.

Haha, naw, Fnatte, va gulligt! (Visserligen en skånsk mindre angenäm betydelse för att klia sig mkt/fnatta sig :angel: ) För tillfället har jag bara kallat honom Putte/Puttefnask, så Fnatte är ju inte så långt ifrån :D!

Jag behöver hjälp med ett namn till mitt sto föl. Stoet heter Cafe con Aqua hingsten Heartbeat. stoet har avkommor innan som heter Aqua Vera, Bonaqua, Aquachon. Tillsaken är att hon är en riktig kämpe som föddes 5 veckor för tidigt.

Con corazon? Eller cafe con corazon. Corazon betyder hjärta, så då får man med pappan.

haha ojdå!:o Men på "stockholmska" betyder Fnatte att man är jättesöt och klådfri!!:rofl:

Jag har ju två favoritnamn redan till vår som inte tittat ut ännu. Hollister om hingst och Hollie om sto:) men undrar på smeknamn på hollister? Olle?:o:angel:

Så, nu är min lilla unge här! Som väntat blev det en brun hingst med bläs, men jag kan inte bestämma vad den ska heta. Nasdaq (eller Nasdaque får det nog stavas isf) ligger högt upp och även Mique (eller kanske Nique) finns också på listan, men inget känns så där perfekt. Har ni fler förslag? :D

Pique nique, franska för picknick? Eller Novis - en Gasque är ju en studentfest, och på vissa universitet heter nollorna noviser, så får du ett namn på samma tema som pappan, men som påminner lite om mamman.

Finns ju flera studentikosa begrepp som kan passa: Quarneval t ex.

Haha, ja min första tanke med Fnatte är ju de ljuvligt söta Knatte, Fnatte o Tjatte från Kalle Anka, förhoppningsvis tänker fler så ;)!

Ollie! :)

Jaa det var dom jag tänkte på! är man uppväxt med Kalle Anka & Gänget så är man:D

Ollie var gulligt! Mkt bättre än Olle..:crazy:

är inte Holly lite feminint som smeknamn på en grabb?:D
Men Klister var ju faktiskt gulligt! Haha!:o

.....dock tänker jag direkt på "Karlssons Klister".. så blir väl "Solettes Klister"?:rofl::rofl::rofl:

Jo jag gillar namnet Hollister men något smeknamn kommer det nog bli. Zolero kallar jag ju Zolle.. föll sig naturligt:D

Men jag hoppas ju sååååå mkt på en liten Hollie:love:

stoföl stoföl stoföl!;)

Hej, tänkte kanske någon vill hjälpa mig att tycka till...:)

Jag letar namn till den lilla fölisen som kommer snart, stoet heter Darthina kallas Dotti, och hingsten Quality Time. Har några förslag som jag samlat på mig, kanske ni vill tycka till på dem och gärna om ni har något annat förslag.

Time for quality
Quick time
Holliday Time
Happy Times'
High Quality
My Time
Girl Time
Playtime
Quality girl
Hard Times'
Hunt Time
All Time high
Half Time
Have it all
D-Time
Quality dot com
Little Miss Dotti

Tacksam för hjälp!

/:confused:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka