Sv: Namntråd 2012
Så, nu är min lilla unge här! Som väntat blev det en brun hingst med bläs, men jag kan inte bestämma vad den ska heta. Nasdaq (eller Nasdaque får det nog stavas isf) ligger högt upp och även Mique (eller kanske Nique) finns också på listan, men inget känns så där perfekt. Har ni fler förslag?
Jag ger mig in i tråden!
Mitt ridponnysto Naomi ska få ett föl med hingsten Gasque. Det blir troligtvis en brun hingst, då båda föräldrarna är bruna och mamma spått ungen till en hingst (och hon brukar ha rätt, hur ogärna jag än vill tro på det).
Naomi har ett stoföl sedan tidigare som heter Top Model, efter Top Nonstop. Tanken där var helt enkelt Top från hingsten och då kom sig Top Model ganska lämpligt eftersom en viss känd modell heter just Naomi.
Så, jag vill gärna ha något "vitsigt" som är kopplat till båda föräldrarna, och gärna något på engelska.
Så, nu är min lilla unge här! Som väntat blev det en brun hingst med bläs, men jag kan inte bestämma vad den ska heta. Nasdaq (eller Nasdaque får det nog stavas isf) ligger högt upp och även Mique (eller kanske Nique) finns också på listan, men inget känns så där perfekt. Har ni fler förslag?