Namntråd 2012

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
Sv: Namntråd 2012

*KL*

Behöver namnhjälp!

Ett brunt sto e. Cantebury och mamma heter Blanzeflor Fox.

Vill gärna att det börjar med B och har z i sig. Hade det blivit en hingst hade de blivit Beelzebub. Hade först tänkt att blir det ett sto får hon heta det också. Men när hon kom ut ångrade jag mig.

Det första jag kom att tänka på var Bazinga. Beror ju på lite vad man tycker om betydelsen :p

Snälla kom med synpunkter!!

Jag letar namn till den lilla fölisen som kommer snart, stoet heter Darthina kallas Dotti, och hingsten Quality Time. Har några förslag som jag samlat på mig, kanske ni vill tycka till på dem och gärna om ni har något annat förslag.

Time for quality
Quick time
Holliday Time
Happy Times'
High Quality
My Time
Girl Time
Playtime
Quality girl
Hard Times'
Hunt Time
All Time high
Half Time
Have it all
D-Time
Quality dot com
Little Miss Dotti

Tacksam för hjälp!

/

Belziberia gillar jag! Bazinga var riktigt coolt. Men jag är typ allergisk mot Big bang Theory serien..

Tack för dina förslag...
Golden River har jag redan haft en ;)
Jag väntar fortfarande idag dygn 352.

Snälla kom med synpunkter!!

Jag letar namn till den lilla fölisen som kommer snart, stoet heter Darthina kallas Dotti, och hingsten Quality Time. Har några förslag som jag samlat på mig, kanske ni vill tycka till på dem och gärna om ni har något annat förslag.

Quality dot com

Tacksam för hjälp!

/

LÄTT det bästa! Fyndigt å med båda föräldrarnas namn inblandade... alla "time"-namnen lät så opersonliga :o

Haha, instämmer med dig angående Quality dot com, det fastnade i huvudet på mig, så fyndigt och lite coolt på samma gång :D

Belize
Bantezza
Burduz
Belliz (tusensköna på latin: Bellis)
Bacchuz
Bazaar
Bazula
Bantuza

Sv: Namnförslag??

Hej! Jag har 0% fantasi när det gäller namn, och den 1 juli beräknas det att mitt sto får sin första avkomma ( även mitt första föl). Någon som har förslag på namn när stoet heter: Chickadee Flight (kallas Chickan, mörkbrun) och hingsten: Sambesi ( skäck) ??? :)

Hej! Jag har 0% fantasi när det gäller namn, och den 1 juli beräknas det att mitt sto får sin första avkomma ( även mitt första föl). Någon som har förslag på namn när stoet heter: Chickadee Flight (kallas Chickan, mörkbrun) och hingsten: Sambesi ( skäck) ??? :)

Du kan få "låna" min hästs namn, Okefenokee :angel: Cherokee är lite tråkigt för det finns många som heter det...

Om du kollar googlemap å söker på Okefenokee så har du massa områden i närheten som heter med "ee" på slutet, om du vill spinna vidare på det :)

Tja det enda jag kan komma på är chickabee (från filmen nell) lägg till Bessi för att få med fadern :)

Senast ändrad:

*kl*
Behöver snabb hjälp!
Inatt föddes ett litet brunt stoföl med stjärn
e.Verdi RP (ee.Vermont) u.Smedhults Zvala ue.Rolökke Swallow RNF

Verdi är en italiensk kompositör (opera), Vermont är en delstat i USA
Zvala är fågeln svala, döpt efter hennes far Swallow.

Har hittills funderat kring om namnet ska ha tema på fågel (svårt dock), blommor som vi har på halvbloden eller ngt tema från faderns sida (kompositör/opera/delstater)

Namn som dykt upp hittills är Vanilj, Vitsippa, Solros, Snödroppe, Jasmin och ett namn på Z som jag inte kommer på just nu.
Namnet ska helst vara längst 8 bokstäver - "Frännelids" ska stå först o namnet får vara längst 19 tecken långt...

577961_10150768227275951_717330950_9747957_1992713851_n.jpg

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka