Namnhjälp...

bambi82

Trådstartare
Oj, råkade bestämma igår att denna ska flytta hem till oss i sommar.
1459682_754890801240848_8303420341315141946_n.jpg

Det är en liten tik och namnet ska helst börja på D men även andra är av intresse.
Vill gärna att det ska passa ihop med storasyskonens namn som är Asynja och Blakkur.

Dis var det första som ploppade upp i mitt huvud. Både gestalter i nordisk mytologi (diser) och ett isländskt namn. :)

Men oj så söt!

Om du är inne på det isländska så kanske Muna - den feminina formen av kom ihåg (det borde väl bli så i alla fall).
Eller Dreyma - drömma.

Tack för förslagen! Gillar Hedinns men skulle bli Disa i så fall tror jag funderar på Freja också. Doris är sött :) Och sambon tycker att hon ska heta Dolores. Ska fundera vidare så får vi se hur detta slutar. Tar tacksamt emot fler frslag!

Bokstaven D finns det massor av fina isländska/nordiska namn att välja på!
Dessa tycker jag vore fina på en hund. :)

Dagný
Dalía
Diljá
Dimma
Díva
Djásn
Dokka
Dóra
Dóttla
Draumey
Draumsýn
Dreyra
Dögg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
3 998
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 248
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 630
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst