Namnförslag igen!

MiniLi

Trådstartare
Jag vet, det kryllar av trådar om namn.. Men jag vill ändå ha förslag :D

Vår förhoppningsvis blivande uppfödare vill hitta de perfekta namnen, och ja jag vill självklart hitta ett perfekt namn åt den tiken som vi hoppas få hem.
I tjeckien MÅSTE man tydligen ha begynnelsebokstav A på första kullen, konstig regel :p
Så det ska börja på A, vara vackra och speciella namn (svårt redan där då det kryllar av hundar som heter något på A ;)) på engelska.
Ett förslag hon har är "Alice in wonderland", så något i den stilen..

Någon som har en ide?
:laugh:

Sv: Namnförslag igen!

Always by your side
Always the star/surprise/gift/pretty osv
Attention seeker
Arctic Storm
Arguable girl
At last
Arriving number *vilket nummer som valpen kläcktes som*
Ass kicking Avalon/Alexandra/Alyssa/Astrid/namn på A
Average will never be anough
Alone along the road
Apple of my eye

Delvis KL

Toppen med förslag!
Gillar Amazing Grace bäst hittills :D

Fortsätt gärna bomba med förslag! :bump:

har fastnat för Aurora Borealis (norrsken)
(tips från när jag letade lämpligt kennelnamn: läs en ordbok på lämpligt språk, man hittar MASSOR med ord och ordkombinationer som är mer eller mindre lyckades, men man får idéer :) )

Always Amazing, hihi, måste ju bli en fantastisk hund! :D

A piece of cake låter ju lovande också. *trött*

Ett litet tips är att försöka hitta nåt annorlunda namn från rasens ursprungsland, i ditt fall Sydafrika:laugh:
Kan säkert hitta nåt fint betydelsefullt där, orkar dock inte leta åt dig:D

Det är väldigt vanligt med kennelnamn på Swahili, finns en sida på internet som listar en massa ord. Men jag tycker det är svårt ändå.. Man ska ju lyckas få ihop det korrekt och med rätt betydelse, vore pinsamt om man döpt hunden till något som är helt galet bara för att man tolkat orden fel :p

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 037
Senast: Corminta
·
Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka