Sv: Nämen!
Var tvungen att kolla. Nu var det väl inte programmet som tråden handlade om men ändå... Jag blev helt matt bara av att titta. Alltså, jag vet ingenting om dobermann-tanten förutom det som visades i programmet och det som nämnts här. Jag fick lite djursamlarkänsla, dvs någon som verkligen älskar sina hundar och subjektivt sett gör allt för dem, men som inte riktigt har förutsättningarna för att det ska funka och som lever rätt mycket i förnekelse.
I vanliga fall hade jag nog reagerat kraftigare på hundhållningen och allt men allvarligt talat överskuggades det nästan helt av DEN ANDRA tanten! Jag satt bara såhär

. HENNE skulle jag inte vilja ha till granne! Såhär brukar jag inte uttrycka mig men jag tyckte hon verkade helt psycho!
Åhhh vad synd om mig, nej jag vill inte träffa henne, vi har blivit så illa bemötta, det täääär på vårt förhållande, vi har lagt ut så mycket pengar - VÅRA LIV ÄR FÖRSTÖRDA!
Ooookej, men... de hade varit där FJORTON dagar på hela tiden!! Hur kan man avgöra huruvida det går att bo där på en sådan kort tid?? Dessutom inte fjorton dagar i sträck utan utspritt, det KAN ju vara så att man råkat vara där just enstaka dagar som är värre än vanligt. Om de aldrig är där har de ju heller ingen möjlighet att veta om det blivit bättre!
Jag försvarar inte alls hundtanten och jag tror visst att hundarna skäller men jag tyckte bara den andra tanten var så grymt osympatisk och konstig! En fisförnäm ensam bitter människa med enormt behov av uppmärksamhet, sorgligt egentligen.
Tyck syyyyynd om miiig... nej, jag ooorkar inte längre... jag är den mest öppna person som finns! 
Hon var ju inte ett dugg intresserad av någon slags lösning heller, hundtanten verkade helt beredd att prata, tog emot alla förslag och nämnde t.o.m minska antalet hundar medan snorktanten bara ville... ja, vaddå? Och vad hade hon förväntat sig av programmet när hon vägrade vara med längre eftersom andra parten inte höll med om allt hon sa?

Jag blev grymt irriterad på Aschberg & co också som bara mesade sig med henne. Jag hade velat höra ett rejält "men VARFÖR I H-E har du inte gått dit och PRATAT med henne?!" och ett "men skärp dig människa, bete dig som en vuxen och sluta fåna dig!!!"

... pust, jag är riktigt upprörd känner jag och detta inlägg rätt meningslöst.